۴ تا ۳۵ میلیون تومان شهریه «ثابت» مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد

۴ تا ۳۵ میلیون تومان شهریه «ثابت» مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از اعلام شهریه مدارس غیردولتی خبر داد و سقف و کف شهریه دریافتی مصوب در سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم را اعلام کرد. 


احمد محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: امسال در نظر داشتیم رویکردهای تربیتی را در تعیین شهریه مدنظر قرار دهیم، به همین خاطر در کنار آیتم‌هایی چون امکانات، تجهیزات و فضاهای آموزشی، حدود ۳۵امتیاز از ۱۰۰امتیاز را به فعالیت‌های پرورشی و رویکردهای تربیتی مدارس اختصاص دادیم. 
وی افزود: امسال «درصد افزایش» برای شهریه مدارس اعلام نکردیم، بلکه شهریه هر مدرسه متناسب با عملکردش افزایش پیدا کرده است. طبیعتاً اگر عملکرد مدرسه‌ای در ایجاد زمینه‌های سخت‌افزاری، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی مناسب باشد مشمول افزایش بیشتری شده است. با مؤسسان در تهران و استان‌ها جلسه داشتیم و در شورای نظارت به جمع‌بندی رسیدیم و با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان نیز طرح موضوع شده و شهریه‌ها نهایی شدند. 
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر این اساس کمترین شهریه مصوب ثابت 4میلیون تومان و بیشترین شهریه ۳۵میلیون تومان خواهد بود که در سامانه مشارکت‌ها برای هرمدرسه مشخص شده، افزود: سقف شهریه مصوب برای دوره متوسطه دوم، ۳۴میلیون تومان، برای دوره متوسطه اول ۳۳میلیون تومان و برای دوره ابتدایی ۲۶میلیون و ۸۰۰هزار تومان است و شهریه‌ای بالاتر از رقم اعلام شده نخواهیم داشت. 
محمودزاده ادامه داد: بار دیگر تأکید می‌کنم شهریه اعلامی، شهریه ثابت است که می‌تواند به آن افزوده شود. البته این افزایش برای فوق‌برنامه‌ها باید از شورای نظارت منطقه و استان تأییدیه گرفته و مصوبه انجمن اولیا و مربیان مدرسه را نیز داشته باشد. هزینه‌هایی چون ایاب و ذهاب، تغذیه و لباس فرم جزو شهریه ثابت مدارس نیست. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه