اختصاص ۴۵ میلیارد برای تکمیل باغ موزه خراسان شمالی

اختصاص ۴۵ میلیارد برای تکمیل باغ موزه خراسان شمالی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل باغ موزه و یادمان شهدای گمنام که مکان مناسب هنری و گردشگری محسوب می‌شود از محل سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافت.
امیر سرتیپ محمد نجاتی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: تکمیل مجموعه فرهنگی و هنری نیاز به ۹۰میلیارد تومان اعتبار دارد که در این سفر حدود ۵۰درصد آن به تصویب رسید.
وی افزود: همچنین برای تکمیل یادمان‌های نیمه‌تمام شهدای گمنام استان نیز ۱۵ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد داده بودیم که کمتر از ۵۰ درصد آن به تصویب رسیده است.
وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۴۰درصد از طرح کامل مجموعه فرهنگی و هنری با عنوان باغ موزه بجنورد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: برای تکمیل باغ موزه بجنورد اعتبار نیاز است که این مبلغ باید برای ساخت چندین ساختمان و محوطه هزینه شود.
نجاتی اظهار کرد: ساخت باغ موزه شهر بجنورد از سال ۹۷ آغاز شده بود که تاکنون تنها یک ساختمان این مجموعه فرهنگی راه‌اندازی شده و بقیه نیز باقی مانده است که نیاز به اعتبار دارد.
وی افزود: فضاهای موردنیاز در این مجموعه در پنج بلوک ایجاد و فونداسیون آن‌ها اجرا شده است که می‌طلبد مسئولان استان توجه ویژه‌ای برای ساخت و تکمیل آن داشته باشند. علاوه بر این، محوطه‌سازی نیز انجام نشده که در این خصوص نیز باید اعتبارات لازم جذب شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه