آغاز رقابت میلیونی در کنکور پنجاه و دوم

آغاز رقابت میلیونی در کنکور پنجاه و دوم

کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ به عنوان پنجاه و دومین رقابت داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور از صبح دیروز آغاز شد.

دیروز داوطلبان گروه هنر به رقابت با یکدیگر پرداختند. داوطلبان گروه علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی نیز صبح امروز پنجشنبه در کنکور شرکت می‌کنند و کنکور گروه علوم تجربی صبح فردا جمعه و کنکور گروه زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱۱ تیر برگزار می‌شود.
آزمون سراسری امسال با یک میلیون و ۴۸۹هزار و ۲۲۰ داوطلب نسبت به سال گذشته حدود ۶۳هزار داوطلب بیشتر دارد، اما با توجه به اینکه داوطلبان می‌توانند علاوه بر گروه اصلی در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم شرکت کنند، در کل تعداد شرکت‌کنندگان آزمون سال ۱۴۰۱ به‌میزان ۱۲۰هزار بیشتر از سال گذشته بوده و میزان قابل توجه این افزایش در گروه علوم انسانی (۴۲ هزار و ۱۸ نفر) است.

مهم‌ترین تغییر آزمون امسال
امسال برای نخستین بار تعداد پاسخنامه‌های کنکور مهم‌ترین تغییر آزمون خواهد بود که البته تعداد دفترچه‌ها نیز تغییر پیدا کرده است.
بر این اساس، یک دفترچه عمومی و در کنار آن یک پاسخنامه عمومی به داوطلب داده می‌شود و تعداد سؤالات عمومی ۱۰۰ سؤال است. این سؤالات در یک دفترچه عمومی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و داوطلبان ۷۵ دقیقه زمان برای پاسخگویی در اختیار خواهند داشت.
در گروه‌های دیگر کنکور وضعیت سؤالات آزمون‌های اختصاصی مقداری تغییر کرده است، مثلاً در گروه آزمایشی هنر یک دفترچه اختصاصی با ۱۶۰ سؤال به داوطلب داده می‌شود و داوطلب باید در ۱۶۵ دقیقه به سؤالات پاسخ دهد.
در گروه علوم ریاضی نیز علاوه بر دفترچه عمومی، دفترچه شماره ۲ اختصاصی به تعداد ۵۰ سؤال ریاضیات توزیع می‌شود که زمان پاسخگویی آن ۸۰ دقیقه است.
ضمن اینکه دفترچه شماره سه مربوط به دفترچه فیزیک با ۴۰ سؤال و شیمی نیز با ۳۰ سؤال با زمان پاسخگویی ۸۰ دقیقه به داوطلبان داده می‌شود. بنابراین این گروه سه دفترچه و سه پاسخنامه دریافت خواهند کرد.
در گروه علوم انسانی داوطلبان یک دفترچه عمومی خواهند داشت. علاوه بر آن، دو دفترچه اختصاصی که در دفترچه‌ شماره ۲ به ۲۰ سؤال ریاضی، ۱۵ سؤال اقتصاد، ۳۰ سؤال زبان و ادبیات فارسی و ۲۰ سؤال علوم اجتماعی پاسخ می‌دهند و در دفترچه بعدی که ۹۰ سؤال است به ۲۰ سؤال زبان عربی، ۱۵ سؤال تاریخ، ۱۵ سؤال جغرافیا، ۲۰ سؤال فلسفه و منطق و ۲۰ سؤال روان‌شناسی در ۸۰ دقیقه پاسخ خواهند داد.
در گروه علوم تجربی که صبح فردا (جمعه ۱۰ تیرماه) برگزار می‌شود علاوه بر دفترچه عمومی، دفترچه شماره ۲ نیز توزیع می‌شود و در این دفترچه ریاضی ۳۰ و زیست‌شناسی ۵۰ سؤال خواهد بود که داوطلبان در ۹۰ دقیقه پاسخ می‌دهند و در دفترچه شماره ۳ نیز که دفترچه اختصاصی دوم است ۳۰ سؤال فیزیک، ۳۵ سؤال شیمی و ۲۰ سؤال زمین‌شناسی گنجانده شده و داوطلبان نیز باید در ۹۰ دقیقه به سؤالات پاسخ دهند و داوطلبانی که بهیاری در گروه علوم تجربی انتخاب می‌کنند دفترچه شماره ۴ را نیز دریافت خواهند کرد که ۳۵ سؤال در آن با مدت پاسخگویی ۲۰ دقیقه گنجانده 
شده است.
داوطلبان کنکور زبان نیز علاوه بر ۱۰۰ سؤال عمومی، در دفترچه اختصاصی به ۷۰ سؤال در ۱۰۵ دقیقه پاسخ خواهند داد.

نتایج اولیه، مرداد و نتایج نهایی، شهریور
انتظار می‌رود نتایج اولیه آزمون سراسری سال جاری همانند سال‌های گذشته اواسط مرداد اعلام شود. انتخاب رشته داوطلبان، پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۱ ممکن خواهد بود و نتایج آن نیز اوایل دهه سوم شهریور یا قبل از مهرماه از طریق سایت سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه