آموزش و پرورش در سند تحول نمره قبولی نگرفت!

10 سال از ابلاغ سند تحول گذشت

آموزش و پرورش در سند تحول نمره قبولی نگرفت!

سید بابک هاشمی‌نکو؛ سخنگوی کانون تربیت اسلامی و کارشناس تعلیم و تربیت در میزگرد بررسی وضعیت اجرای سند تحول در خبرگزاری فارس گفت: واقعیت این است در این بیش از 10 سال که از ابلاغ سند گذشت، نظام آموزش و پرورش نتوانسته نمره قبولی را در اجرای سند تحول اخذ کند و عدم رضایت رهبر معظم انقلاب در این خصوص نشانگر همین موضوع است.
رهبر معظم انقلاب در این 10 سال، هر سال درزمینه عمل به سند توصیه داشتند و در چهار پنج سال اخیر از اینکه سند اجرا نشده انتقاد داشتند؛ امسال هم در دیدار اخیری که ایشان در جمع فرهنگیان داشتند فرمودند: «مسئله‌ سند تحول مسئله‌ دلشادکننده‌‌ای واقعاً نیست؛ بیش از 10 سال پیش این سند تنظیم شده، وزرای محترمی هم که آمدند ــ که حالا ظاهراً 6 وزیر، با تعدادی سرپرست در این 10 سال در آموزش و پرورش حضور پیدا کرده‌اند که این تبدیل مدیریت‌ها هم خودش یک مسئله‌ای و یک آفتی است ــ هر کدام یک کارهایی کرده‌اند،‌ گزارش‌هایی هم داده‌اند، به ما هم معمولاً گزارش داده‌اند که ما این کارها را انجام داده‌ایم لکن آنچه واقعیت دارد این است که به این سند تحول عمل نشده...»؛ خب رهبر معظم انقلاب چگونه دیگر باید عدم خرسندی خودشان را نشان بدهند. یعنی رهبری، این سند را یک مجموعه می‌بینند؛ نه اینکه یک نفر به یک گوشه عمل کند و بگوید من به سند عمل کردم.
منوچهر فضلی‌خانی؛ معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش نیز در این میزگرد می گوید: سرفصل‌های زیادی درباره سند تحول داریم. معلمان گواهی‌های زیادی در رابطه با سند تحول گرفتند اما متوجه نشدیم چکار کنیم، معلم چه چیزی نیاز دارد، نیاز معلم را تأمین نکردیم. معلم باید ارتقا پیدا کند، سند، آدم بلندمرتبه می‌خواهد آیا آموزش‌ها موفقیت‌آمیز بوده است؟ من شک دارم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه