رد رشوه 30 میلیون تومانی توسط مرزبان وظیفه‌شناس 

رد رشوه 30 میلیون تومانی توسط مرزبان وظیفه‌شناس 


راننده یک خودرو ترانزیتی خارجی که قصد داشت محموله 50 کیلویی مواد مخدر صنعتی را وارد کشور کند در حالی دستگیر شد که به مرزبان هنگ تایباد پیشنهاد دریافت رشوه داد.
به گزارش قدس، در راستای برخورد قاطعانه با ورود قاچاق مواد مخدر از آن سوی مرزها به داخل کشور، مرزبان با وجدان خراسان رضوی مستقر در پست کنترل و مراقبت مرزی گروهان 17 شهريور هنگ تايباد در اقدامی شجاعانه از ورود مقاديری مواد مخدر از نوع شيشه به داخل کشور جلوگيری کرد.
ستوان سوم «چکنه» نام اين مرزبان شجاع هنگ مرزی تايباد است که حين کنترل خودروهای ورودی به کشور به يک دستگاه خودرو ترانزيتی که راننده آن از اتباع خارجی بود مشکوک می‌شود و در بازرسی از آن، 50 کيلوگرم مواد مخدر از نوع شيشه و هروئین به همراه یک قبضه سلاح کلت و مهمات مربوط را که به طرز بسيار ماهرانه‌ای جاساز شده بود، کشف می‌کند.
در ادامه راننده خودرو وقتی همه چیز را لو رفته دید پيشنهاد رشوه 910 دلاری و مقداری ارز یکی دیگر از کشورها را به مأمور وظیفه‌شناس می‌دهد اما اين مرزبان باوجدان از گرفتن اين مبلغ خودداری می‌کند و با این کار زندگی هزاران جوان ایرانی را از نابودی نجات می‌دهد.
مرزبان هنگ مرزی تايباد در ادامه موضوع را گزارش می‌کند و ضمن توقيف خودرو، راننده آن برای سير مراحل قانونی تحويل مراجع قضايی شد .
سردار مجيد شجاع، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی درحالی که از اين مرزبان باغيرت قدردانی نمود، عنوان کرد: مرزبانان این فرماندهی افرادی پاکدست، شجاع، متعهد و باوجدان هستند که نهايت تلاش خود در زمینه برخورد مقتدرانه با قاچاقچيان مواد مخدر، سوخت و کالا را به کار می‌بندند.عملکرد اين مرزبان درس‌های بسياری داشت و وظيفه دانستم از وی قدردانی نمايم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه