آغاز طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد

آغاز طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد

حرکت کاروانیانِ طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی مشهد - کربلا، روز جمعه با بدرقه کاروان زائران پیاده‌ای که برای حضور در آیین اربعین حسینی راهی عراق هستند، از مشهدالرضا آغاز شد.
مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم شهرک شهید رجایی مشهد گفت: این کاروان ۱۸۰ نفره برای بیست و یکمین سال، خود را مهیای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین کرده است تا ۲هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسیر را برای شرکت در این مراسم تا کربلای معلی طی کند که ۲هزار کیلومتر این مسیر در ایران و ۵۰۰کیلومتر در عراق قرار دارد.
محمد رجبی افزود: اعضای این کاروان از سنین مختلف و از جای جای کشور هستند، البته عمده اعضای این کاروان از اهالی خراسان رضوی‌اند. امسال کوچک‌ترین فرد کاروان کودکی ۹ ساله و مسن‌ترین، فردی ۷۴ ساله است. 
وی ادامه داد: کاروان مسیر ۲هزار و ۵۰۰کیلومتری مشهد تا کربلا را در ۷۰ روز طی می‌کند و در طول مسیر از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان عبور کرده و از مرز شلمچه وارد خاک عراق می‌شود.
آیین بدرقه کاروان پیاده مشهد- کربلا با قرائت دعای ندبه و نوحه خوانی یکی از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همراه بود و تولیت آستان قدس رضوی نیز برای آنان به سخنرانی پرداخت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه