پویایی اقتصادی صالح‌آباد با فعال کردن حوزه گردشگری

پویایی اقتصادی صالح‌آباد با فعال کردن حوزه گردشگری

 معاون امور سرمایه و اشتغال دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی به مناسبت روز دهیار و به دعوت فرمانداری صالح‌آباد از روستاهای هدف گردشگری این شهرستان (استای، توت صید محمد و بنی‌تاک) دیدن کرد.

معاون امور سرمایه و اشتغال دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی به مناسبت روز دهیار و به دعوت فرمانداری صالح‌آباد از روستاهای هدف گردشگری این شهرستان (استای، توت صید محمد و بنی‌تاک) دیدن کرد و گفت: شهرستان مرزی صالح‌آباد به لحاظ شرایط طبیعی و زیست محیطی فقیر نیست بلکه برای مسئولان استانی و کشوری ناشناخته است.
حسن جعفری افزود: در سفر دوروزه به صالح‌آباد متوجه ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه گردشگری، عشایری و فرهنگی این شهرستان شدم که امیدوارم با حضور نخبگان این شهرستان در کنار مدیران بتوانیم شاهد تدوین طرح‌ها و نقشه‌های اجرایی برای استفاده مطلوب‌تر از این ظرفیت‌ها باشیم.
وی با اشاره به ظرفیت بالای آثار باستانی و کهن و مناطق تفریحی زیاد در شهرستان تصریح کرد: فعال کردن حوزه میراث و گردشگری می‌تواند پویایی شهرستان را فراهم و اقتصاد آن را از حالت سنتی خارج کند. وی با اشاره به تسهیلات اشتغال‌زایی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با در اختیار قرار دادن تسهیلات کم‌بهره در چارچوب مقررات قانونی به کمک طرح‌های قابل دفاع شتافته تا بنگاه‌های کوچک بر محور صنعت تبدیلی در شهرستان راه‌اندازی شود.
جعفری مشکل اساسی شهرستان را مشکل منابع انسانی و کوچ افراد متخصص و نخبه دانست و گفت: از رسانه‌ها و مسئولان محلی می‌خواهم آنان را شناسایی و با کمک فرمانداری گردهمایی‌هایی را با حضور این عزیزان در شهرستان راه‌اندازی کنند تا بتوان از ظرفیت آنان برای دستیابی به توسعه پایدار شهرستان استفاده کرد.

خبرنگار: ابوالحسن صاحبی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه