۶۴ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی مسدود شد

۶۴ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی مسدود شد

مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت: ۶۴حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان‌های غربی خراسان رضوی شامل سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد از ابتدای امسال تاکنون مسدود شده است.
به گزارش ایرنا، محمد ثابتی‌مقدم افزود: عملیات انسداد این چاه‌های غیرمجاز آب با تلاش کارشناسان حقوقی و دریافت دستور مقام قضایی انجام شده است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۰حلقه‌ چاه غیرمجاز در امور آب ناحیه سبزوار شناسایی شده است که اقدام‌های قانونی برای انسداد آن‌ها طی سال جاری در دستور کار قرار دارد.
ثابتی‌مقدم افزود: در یک سال گذشته با تلاش کارشناسان حقوقی امور آب ناحیه سبزوار، ۲۷۰حلقه چاه آب غیرمجاز در شهرستان‌های سبزوار، داورزن، جوین، جغتای، خوشاب و ششتمد واقع در غرب خراسان رضوی مسدود شده است.
مدیر امور آب ناحیه سبزوار ادامه داد: در سال‌های گذشته برداشت بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است که بستن چاه‌های غیرمجاز نقش مؤثری در جلوگیری از این موضوع دارد.
وی افزود: برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی همه چاه‌های دارای پروانه کشاورزی در این منطقه به شمارشگر هوشمند مجهز شده‌اند که این موضوع بیش از ۲۰درصد حجم برداشت آب‌های زیرزمینی را کاهش داده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه