همکاری دانشگاه امام رضا(ع) و دانشگاه اسلامی لبنان

همکاری دانشگاه امام رضا(ع) و دانشگاه اسلامی لبنان

دكتر حسن القیس؛ رئیس دانشگاه اسلامی لبنان به همراه دكتر شیخ ضیاء الشمرتی؛ نماینده دانشگاه در قم و مصطفی حمدان؛ مدیر روابط عمومی این دانشگاه ضمن حضور در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) با دكتر مرتضی رجوعی؛ رئیس این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.


در ابتدای این دیدار، دكتر القیس به معرفی اجمالی دانشگاه اسلامی لبنان پرداخت و اظهار کرد: این دانشگاه در حال حاضر دارای چهار شعبه در مناطق مختلف لبنان بوده و دانشجویانی از دیگر مذاهب نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشكده‌های مهندسی، علوم انسانی، ادبیات، مدیریت، علوم سیاسی و حقوق، علوم اسلامی در مقاطع كارشناسی و كارشناسی ارشد و برخی رشته‌ها در مقطع دكترا پذیرای دانشجویان است به نحوی كه هم اكنون بیش از 16هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌كنند. 
وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه همچنین دارای مراكز متعددی همچون زبان‌های خارجی انگلیسی، فرانسه، چینی و روسی، كارآفرینی و نوآوری، توانمندسازی، اشتغال، آموزش استادان، حقوق بشر و درمان مستمر، دانشكده‌های مهندسی، علوم و هنر، پرستاری، ادبیات و علوم انسانی، گردشگری، اقتصاد و مدیریت، مطالعات اسلامی، حقوق و علوم سیاسی است. رئیس دانشگاه اسلامی لبنان با بیان اینکه ما آمادگی داریم با دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) به منظور فراهم شدن فرصت تحصیل برای دانشجویان كم‌بضاعت لبنانی به خصوص در رشته‌های مهندسی همكاری کنیم، گفت: رویكرد این دانشگاه، همكاری با مجموعه‌های علمی است كه به دانشجو به عنوان یك انسان نگاه می‌كنند نه به عنوان منبعی برای درآمد.
وی ادامه داد: این دانشگاه همچنین تمایل دارد فرصتی برای بهره‌مندی محققان لبنانی از منابع عمیق و موثق اسلامی كتابخانه آستان قدس رضوی در بسترهای الكترونیكی فراهم كند.
دكتر رجوعی؛ رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) نیز در ادامه این گفت‌وگو، ضمن معرفی دانشگاه امام رضا(ع) گفت: زمینه‌های همكاری این دو دانشگاه می‌تواند علاوه بر تبادل استادان و دانشجویان، برگزاری همایش‌های بین‌المللی مشترك به صورت حضوری و یا در بستر سامانه‌های الكترونیكی، عضویت در هیئت تحریریه نشریات علمی و تعریف و هدایت طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشجویی باشد.
در پایان این جلسه مقرر شد تعاملات و ارتباطات دو دانشگاه ادامه یافته و زمینه انعقاد تفاهم‌نامه‌های همكاری در آینده فراهم شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه