چاه‌های آب شرب کوهدشت در حال خشکیدن است

چاه‌های آب شرب کوهدشت در حال خشکیدن است

لرستان

مدیر آب ‌و فاضلاب کوهدشت با بیان اینکه چاه‌های آب این شهرستان در حال خشکیدن است، گفت: ساخت سد معشوره، نجات ‌دهنده کوهدشت از بحران آب است.


نادر بهرامی در ارتباط با بحران آب در این شهرستان اظهار کرد: لرستان در برهه‌ای سومین استان کشور در بارندگی بود؛ اما نه ‌تنها این استان بلکه زاگرس نیز این روزها وضعیت خوبی ندارد.
وی با اشاره به بیلان منفی در آب‌های زیرزمینی کوهدشت افزود: ورودی و خروجی این منابع با هم همخوانی ندارند و زنگ خطر آب در این شهرستان از سال‌های گذشته به صدا درآمده‌ است.
مدیر آب‌ و فاضلاب کوهدشت با تأکید بر اینکه آب این شهرستان از سفره‌های زیرزمینی تأمین می‌شود، عنوان کرد: چاه‌های آب کوهدشت در حال خشکیدن است.
وی بیان کرد: 22 حلقه چاه از 40 حلقه چاه در سطح کوهدشت ریزش کرده‌ است و اگر مناطق پریان و هزارمنی برای انتقال آب به این شهر وجود نداشت، اکنون مردم کوهدشت کوچ کرده بودند.
مدیر آب ‌و فاضلاب کوهدشت با بیان اینکه آب پایدار در این شهرستان وجود ندارد، گفت: 200روستا و چهار شهر در این شهرستان را زیر پوشش داریم و 95 درصد آب شرب کوهدشت از چاه تأمین می‌شود و ساخت سد معشوره نجات‌دهنده این شهرستان از بحران آب است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه