زنجان در حوزه صنایع ‌دستی  ظرفیت‌های مناسبی دارد

زنجان در حوزه صنایع ‌دستی  ظرفیت‌های مناسبی دارد

زنجان


  مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان گفت: وجود بیش از ۵۵ رشته صنایع‌ دستی در این استان می‌تواند آداب‌ و رسوم مردم منطقه را به گردشگران و مسافران داخلی و خارجی معرفی کند. برای برنامه‌ریزی در راستای ایجاد فرصت اشتغال در کشور باید به صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی، بیشتر توجه کرد.
سید سعید صفوی افزود: این استان در حوزه‌های مختلف صنایع ‌دستی، گردشگری، آثار تاریخی و فرهنگی، اکوتوریسم و طبیعت‌گردی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که باید به طورجدی به آن پرداخته شود.
وی اضافه کرد: زنجان در حوزه صنایع ‌دستی و دانش‌بنیان از ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار است و باید برای تقویت آن در زمینه‌های مختلف تلاش کرد.
این مسئول ادامه داد: تنوع اقوام و پیشینه فرهنگی و هنری می‌تواند در استان به‌عنوان خاستگاه تولید محصولات صنعتی خلاق مورد مطالعه و تجاری‌سازی قرار گیرد که اقدامات و فعالیت‌های مناسب برای توسعه کارآفرینی از قبیل برگزاری رویدادهای آموزشی برای شناسایی افراد خلاق، هنرمندان و توانمندسازی آن‌ها، کمک به تجاری‌سازی محصولات و خدمات و... می‌تواند انجام شود.
صفوی افزود: در هنرهای سنتی و محصولات صنایع‌ دستی نیز این امکان وجود دارد که با تکیه بر مطالعات دانش‌بنیان، گامی مهم در راه توسعه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه