ایجاد ناحیه صنعتی تخصصی صنایع دستی در دستور کار قرار می‌گیرد

ایجاد ناحیه صنعتی تخصصی صنایع دستی در دستور کار قرار می‌گیرد

سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اشتغال پایدار مهم‌ترین اولویت در توسعه این منطقه محسوب می‌شود، گفت: ناحیه صنعتی تخصصی صنایع دستی در این استان باید ایجاد شود.


حسین مدرس خیابانی در پنجمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این مهم از چند مجرا قابل انجام است که یکی از آن‌ها افزایش ظرفیت تولید و توسعه واحدهای فعال به شمار می‌رود.
وی افزود: در حال حاضر  یکی از الزامات توسعه سیستان و بلوچستان استفاده از تمام توان و ظرفیت‌های مغفول و بر زمین مانده در بخش صنعت، تولید و صنف برای ایجاد اشتغال پایدار است. استاندار سیستان و بلوچستان تأکید کرد: یکی از تصمیم‌های اخذ شده در کارگروه امروز، پیش‌بینی الحاق 5/8 هکتار زمین در مجاورت شهرک صنعتی زاهدان کارگاهی به سبب تقاضا محور بودن این شهرک از سوی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران است.
وی یادآور شد: شهرک‌های صنعتی بستر توسعه اشتغال پایدار در زیرگروه‌های صنعتی، تولیدی، مشاغل صنفی و شرکت‌های خدمات‌رسان به شمار می‌روند.
مدرس خیابانی بیان کرد: از دیگر مواردی که باید روی آن سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کرد، ایجاد ناحیه صنعتی تخصصی صنایع دستی است که باید در دستور کار قرار گیرد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استقرار صنایع و صنوف بر اساس آمایش صنعتی و سرزمینی و رعایت الزامات زیست محیطی از دیگر موارد مهمی است که همواره باید مدنظر دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه