30درصد شبکه آب فرسوده است

30درصد شبکه آب فرسوده است

قائم مقام شرکت آب‌وفاضلاب خراسان شمالی گفت: هدررفت آب شبکه فرسوده این استان معادل نیاز آب ۱۲درصد مشترکان است و برطرف کردن این مشکل از اولویت‌های این شرکت محسوب می‌شود.
رضا عطایی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: شرکت آب‌وفاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰هزار مشترک فاضلاب دارد.
وی بدون اشاره به میزان هدررفت آب در خراسان شمالی افزود: حدود 4هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۲هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال آب در استان انجام شده که ۳۰درصد خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در حوزه شهری و ۳۳درصد در حوزه روستایی فرسوده است.
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: عمر تأسیسات و خطوط انتقال آب و شبکه توزیع آبرسانی ۲۵سال است که پس از گذشت این مدت باید تعویض شوند، ضمن اینکه خطوط و شبکه‌های انتقال نیز باید توسعه یابند.
وی با بیان اینکه برای نوسازی خطوط و شبکه‌های انتقال آب برای هر کیلومتر رقمی حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: برای اصلاح شبکه انتقال آب استان محدودیت اعتبار وجود دارد.
عطایی ادامه داد: اعتبارات تخصیصی این حوزه به صورت غیرنقدی و اسناد خزانه اسلامی پرداخت می‌شود و موجب بی‌رغبتی پیمانکاران برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه