ایجاد شهرک‌‌های صنفی هزینه تولید را کاهش می‌دهد

رئیس اتاق اصناف مشهد:

ایجاد شهرک‌‌های صنفی هزینه تولید را کاهش می‌دهد


رئیس اتاق اصناف در خصوص اعتراض برخی از اتحادیه‌ها به انتخابات برگزار شده و اینکه آیا در این خصوص رسیدگی هم صورت گرفته است، عنوان کرد: شکایت اشخاص از انتخابات اتحادیه‌های صنفی در صلاحیت کمیسیون نظارت است و رسیدگی به شکایت از آرای کمیسیون مذکور در صلاحیت دیوان عدالت اداری است. بنانژاد در پاسخ به پرسش قدس عنوان کرد: اگر اعتراضی باشد در همان مسیر خودش و تا سه روز پس از انتخابات اعلام و بررسی خواهد شد و در مرحله رسیدگی قرار می‌گیرد و در نهایت در کمیسیون نظارت رأی صادر خواهد شد و اگر فرد مجاب نشود به مراجع بالاتر شکایت خود را اعلام می‌کنند.
وی در خصوص انتخابات اتاق اصناف هم با بیان اینکه دبیرخانه عالی نظارت تاریخی را اعلام کرده است و امیدواریم در همان تاریخ انجام شود، افزود: این انتخابات در همه کشور به صورت همزمان انجام می‌شود و تاریخ آن 28شهریور است که امیدواریم تا آن زمان حداکثر به‌روزرسانی در انتخابات اتحادیه انجام شده باشد که بتوانیم انتخابات اتاق را انجام دهیم.
وی در پاسخ به پرسش دیگر قدس مبنی بر اینکه نامزدی شما در انتخابات اتاق قانونی است یا خیر، گفت: هیچ منعی برای نام‌نویسی بنده در انتخابات وجود ندارد.
رئیس اتاق اصناف مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدام‌های ویژه اتاق در ایجاد شهرک‌های صنفی اظهار کرد: برای ایجاد پنج شهرک متمرکز شدیم که به زودی شاهد بهره‌برداری دو شهرک صنایع پروفیل و شهرک فرش خواهیم بود.
وی در بحث مزیت ایجاد شهرک‌های صنفی بخصوص در حوزه تولید به استفاده از خدمات اشتراکی در این شهرک‌ها اشاره کرد و افزود: واحدهای ما اغلب به صورت خرد و کوچک هستند و خود آن‌ها به صورت مستقل از برخی امکانات توسعه‌ای ممکن است نتوانند استفاده کنند مثلاً در بسته‌بندی، مشاورین مالیاتی، تأمین اجتماعی و... اگر در قالب شهرک انجام شود هزینه‌های کمتری پرداخت خواهند کرد و در راستای رشد خودشان می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.
وی با بیان اینکه ما به دنبال شناسنامه‌دار کردن واحدهای صنفی هستیم، به تسهیل فرایند صدور پروانه برای واحدهای صنفی اشاره کرد و افزود: صدور پروانه بدون استعلامات اولیه که این پروانه یک سال اعتبار خواهد داشت تا در این مدت واحد صنفی استعلامات خود را با زمان بیشتری دریافت کند یکی از کارهای مهم اتاق اصناف است.

​​​​​​​خبرنگار: مهدی توحیدی 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه