چالش شهرک‌های صنعتی در حوزه تأمین زمین و افزایش هزینه‌ها

چالش شهرک‌های صنعتی در حوزه تأمین زمین و افزایش هزینه‌ها


​​​​​​​مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: برای ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی در استان چالش‌هایی از جمله تأمین زمین در مشهد، فرسودگی شهرک‌های خدماتی و افزایش هزینه‌های انشعاب‌ها وجود دارد. ضمن اینکه هزینه هر کیلووات برق چندین برابر قیمت زمین است. به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، جعفر فرشچی ضمن گرامیداشت «هفته حمایت از صنایع کوچک»  با اشاره به چالش‌های موجود در ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: رسالت شرکت شهرک‌های صنعتی ایران در دو محور ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و توانمندی صنایع کوچک است.
وی خاطر نشان کرد: ایجاد شهرک‌های جدید بدون هدف‌گذاری صحیح، هزینه‌‌ساز و دارای مشکلات فراوانی برای ما و دستگاه‌های خدمات‌رسان است. باید با کمک دستگاه‌های اجرایی استان برای ایجاد شهرک‌ها قوانینی تدوین شود تا این شهرک‌ها در شهرستان‌های تقاضامحور و مستعد در زمینه رفع موانع تخصیص زمین شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین ایجاد شوند. 
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت‌های خدماتی به نوسازی نیاز دارند، تصریح کرد: باید درصدی از مالیات‌ بر ارزش افزوده واحدهای صنعتی به شرکت‌های خدماتی به منظور نوسازی تأسیسات و مدیریت این شهرک‌ها تخصیص یابد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه
تیتر خبرها