هدف اصلی تجاوز به یمن چیست؟

هدف اصلی تجاوز به یمن چیست؟

سفرهای پی‌درپی هیئت‌های نظامی آمریکا به «حضرموت» به ویژه شهرهای ساحلی آن تأیید می‌کند که واشنگتن چشم طمع به این استان نفت‌خیز یمن دوخته است و قصد دارد ثروت این کشور فقیر را بیش از پیش غارت کند.


به گزارش ایرنا به نقل از نشریه 26سپتامبر، روز گذشته یک هیئت نظامی آمریکایی به شهرستان ساحلی «بروم» در یمن رفته‌اند و با مقام‌های آن گفت‌وگو کرده‌اند. بنا بر این گزارش، ماهیت واقعی این سفر، جاه‌طلبی و نیات بد و خبیث اشغالگران آمریکایی است که در تلاش برای ساخت پایگاه نظامی و تسلط بر سواحل یمن و موقعیت راهبردی این کشور هستند.   
۲۶ سپتامبر ادامه داد: حضور تحریک‌آمیز سربازان آمریکایی و خودروهای نظامی آن‌ها و ایجاد ایست و بازرسی در خیابان‌های شهر توسط آن‌ها نشان می‌دهد سفرهای مکرر سفیر و هیئت‌های نظامی آمریکا و دیدار با مقام‌های این شهر، مهیا کردن مقدمات استقرار نیروهای آمریکایی و تحویل پرونده نظامی و امنیتی حضرموت به نیروهای آمریکایی، نخستین گام برای تسلط بر این استان نفت‌خیز است. 
عربستان سعودی از ششم فروردین۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی ازجمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه