جاده‌های خراسان جنوبی هر روز قربانی می‌گیرد

جاده‌های خراسان جنوبی هر روز قربانی می‌گیرد


​​​​​​​خراسان ‌جنوبی سومین استان پهناور کشور بوده که متأسفانه نه تنها زیرساختی به نام بزرگراه ندارد بلکه باندهای دوم نیز در این استان کامل نبوده و مردم هر روز شاهد مرگ عزیزانشان هستند که گاهی در آتش می‌سوزند و چاره‌ای جز صبر و کنار آمدن ندارند.
علیرضاعباس‌زاده؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان ‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: یکی از مصوبات سفر دولت به استان خراسان‌جنوبی موضوع جاده‌ها بوده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۶۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های باند دوم راه‌های استان ابلاغ شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۸۰ کیلومتر باند دوم در استان در دست اقدام است که اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل باندهای دوم جاده‌های استان لازم است.
وی با اشاره به افزایش آمار تصادفات در جاده‌های استان افزود: از ابتدای امسال به ازای هر روز یک کشته و متوسط ۳۶ نفر مجروح در جاده‌های استان به سبب تصادفات وجود داشته است.
علیرضا رضایی؛ فرمانده پلیس راه خراسان ‌جنوبی هم چند روز پیش در جمع خبرنگاران گفت: خراسان ‌جنوبی جزو مسیرهای تردد وسایل نقلیه سنگین بوده و نسبت به میانگین کشوری در رتبه بالاتری در این زمینه قرار دارد به طوری که میانگین تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌های کشور ۱۴ درصد است در حالی که این رقم در استان، ۲۱ درصد است.
 طولانی بودن مسیر جاده‌های استان و کمبود استراحتگاه‌های بین راهی سبب شده رانندگان بین راه متوقف نشوند و این موضوع، تصادف‌ها را تشدید کرده است.
وی افزود: متأسفانه روند اجرای اصلاح این نقاط در استان رضایت‌بخش نبوده و با وجود ۳۱ نقطه حادثه‌خیز دارای شناسنامه و شناسایی ۶۲ نقطه حادثه‌خیز دیگر در استان، تاکنون ۱۳ نقطه اصلاح شده و بقیه در دست اجراست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه