روز سوم: لذت تماشا

روز سوم: لذت تماشا


​​​​​​​امروز در کنار زیارت به فکر برنامه‌های فرهنگی هم باشید. در حرم علاوه بر اماکن تاریخی چند مجموعه فرهنگی نیز وجود دارد که موزه‌ها و کتابخانه معروف‌ترین آن‌ها هستند.
خیابان امام رضا(ع)، باب الجواد (ع) و باب الرضا(ع)
انجام دهیم: دورکعت نماز برای درگذشتگان و ملتمسان دعا
بخوانیم: زیارت جامعه کبیره، دعای وداع

یادگار زیارت

اگر از باب‌الجواد به سمت حرم مطهر مشرف شوید می‌توانید قبل از زیارت نگاهی به فروشگاه‌های سوغات در اطراف این ورودی بیندازید. در حرم امام رضا(ع) فروشگاه‌های مختلفی وجود دارند که شامل فروشگاه‌های کتاب و صنایع دستی و سوغات هستند.

برای کودکان 
ممکن است همراهی کودکان که زودتر از ما خسته می‌شوند فرصت تمرکز کافی را برای زیارت به شما ندهد. خبر خوش برایتان این است که می‌توانید کودکان دلبندتان را در رواقی که مخصوص آن‌ها دایر شده در باب‌الکاظم(ع) ضلع شمال شرقی صحن پیامبر اعظم(ص) به دست خدام بسپارید.

4میلیون کتاب
حرم مطهررضوی دارای دو کتابخانه بزرگ به نام‌های کتابخانه مرکزی آستان قدس و کتابخانه جامع گوهرشاد است. کتابخانه مرکزی آستان قدس دارای بیش از 4 میلیون کتاب بوده و برخی از آن ها دارای ثبت جهانی هستند. کتابخانه گوهرشاد کتابخانه تخصصی با محوریت اهل بیت(ع) است.

‌ایستگاهی برای تفکر
در صحن قدس  کمتر کسی است که تابلوی آبی رنگ «رواق کتاب» را در ضلع شرقی صحن قدس دیده و دنبال نکند. در این رواق، ره توشه تنها زیارت و دعا نیست. با هر گامی که زائر بر می‌دارد بر بینش و معرفتش نیز افزوده می‌شود، آنگاه که دستی بر کتاب‌های چیده شده بر قفسه‌های رواق کتاب می‌کشد.

نیایش خانوادگی 
برای شرکت در دعای کمیل، توسل یا دعای ندبه به صورت خانوادگی می‌توانید در ایامی که هوا خوب است به صحن پیامبر اعظم (ص) بروید. دعای توسل در سه شنبه شب ها، دعای کمیل در پنج شنبه شب ها و دعای ندبه در صبح های جمعه در این صحن 
قرائت می شود.  روزهایی که هوا خوب نیست، نیایش‌های هفتگی در رواق‌ها برگزار می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه