توزیع 200 تن مرغ گرم در خراسان جنوبی

توزیع 200 تن مرغ گرم در خراسان جنوبی

معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۲۰۰ تن مرغ گرم برای تعطیلات عید فطر و پایان هفته در استان کشتار و گوشت مرغ در تمامی شهرستان‌ها توزیع شده است.


سید مجتبی حسینی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در حالی ۲۰۰ تن تولید مرغ داشتیم که نیاز استان ۵۰ تن مرغ بوده و مازاد گوشت از شهرستان‌های بشرویه، سرایان، نهبندان، فردوس و قاینات به مرکز استان برگشت داده شده است.
وی بیان کرد: برای تأمین مرغ گرم مورد نیاز مردم در تعطیلات، برنامه‌ریزی کامل با هماهنگی و همکاری کشتارگاه‌های سطح استان از یک هفته گذشته صورت گرفت و روز پیش از تعطیلات کشتار انجام شد.
معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در این خصوص نداریم، گفت: با توجه به اینکه مرغ گرم ۷۲ ساعت پس از کشتار قابل نگهداری است، بخشی از مرغ مازاد را منجمد کردیم.
حسینی افزود: میزان تولید مرغ در خراسان جنوبی روزانه بیش از سه برابر نیاز استان است. از این رو کمبودی در این زمینه نداریم و مرغ مازاد به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.
وی اظهار کرد: تخم‌مرغ نیز بیش از سه برابر نیاز استان تولید می‌شود و حتی با کاهش شدید قیمت آن مواجه هستیم که ممکن است به تولید آسیب بزند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه