انسداد مرزهای شرق کشور باقدرت در حال انجام است

انسداد مرزهای شرق کشور باقدرت در حال انجام است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا گفت: انسداد مرز در ‌شرق کشور از مأموریت‌های نیروی زمینی ارتش است که از سال گذشته با وجود مقاومت طالبان، شروع کرده‌ایم و با قدرت و شدت در حال انجام است.


به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ رضا آذریان در ‌نشست خبری فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا که در آستانه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: هدف از اجرای برنامه‌های روز ارتش تجدید میثاق کارکنان ارتش  با آرمان‌های والای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قواست. 
وی گفت: یکی از مأموریت‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران حراست از مرزهای ایران در بیش از 5هزار کیلومترمربع در منطقه شمال‌شرق است که شامل ۹۳۶ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان می‌شود. همچنین در غرب و جنوب‌غرب کشور نیز ارتش مأموریت حفاظت و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی را با اشراف اطلاعاتی بسیار بالا انجام می‌دهد و مانع از تعرض به مرزهایمان می‌شود. یگان‌های بسیار خوبی با تجهیزات بسیار بالا در مرزهای کشور مستقر هستند و این مأموریت را در کنار مرزبانان عزیز انجام می‌دهند. 
آذریان با بیان اینکه ارتش در سال گذشته دو مأموریت بزرگ را در خراسان رضوی انجام داد، عنوان کرد: نخست کمک به بیش از هزار نفر بود که در منطقه شیرباد گلمکان در کولاک گرفتار شده بودند. همچنین ارتش در محرومیت‌زدایی به‌ ویژه در کلات، درگز، خواف و سنگان نقش ویژه‌ای ایفا کرده است. در مباحث سیاسی نیز در راستای کمک به ستاد انتخابات، خودرو و تجهیزات اعزام کردیم. برای کمک به مردم در حوزه بهداشت و درمان خراسان رضوی نیز دو پایگاه اورژانس هوایی داریم و اورژانس هوایی پایگاه هوانیروز مشهد را در خدمت قرار داده‌ایم.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا ضمن دعوت از مردم برای شرکت در مراسم روز ارتش در چهارشنبه ۲۹ فروردین، اظهار کرد: روز چهارشنبه ساعت ۷:۴۵ رژه نیروهای مسلح با محوریت ارتش جمهوری اسلامی ایران در قرارگاه شمال‌‍‌شرق در بولوار نماز برگزار می‌شود. در این برنامه پرش چتربازان یگان نیروی زمینی ارتش و همچنین گلباران مسیر رژه را توسط بالگردهای پایگاه هوایی مشهد خواهیم داشت.
وی گفت: دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان، دیدار با امام جمعه مشهد و تولیت آستان قدس رضوی، برگزاری محفل انس با قرآن در سطح پادگان‌ها، غبارروبی از مزار شهدا در روز ۳۰ فروردین، برگزاری مسابقات ورزشی و دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس از دیگر برنامه‌هایی است که به این مناسبت انجام  می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه