یک بهار پربار 

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی فعالیت‌های متنوع رمضانی و نوروزی مؤسسه جوانان را تشریح کرد   

یک بهار پربار 

مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با هدف بهره‌مندی بیشتر مخاطبان از فرصت معنوی ماه مبارک رمضان و ایام فراغت نوروزی، فعالیت‌های متنوعی را در این ایام برگزار کرد.


به گزارش آستان‌نیوز؛ مختاری، مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در این ارتباط گفت: این اقدام‌ها که با هدف بهره‌مندی بیشتر مخاطبان از فرصت معنوی ماه مبارک رمضان و ایام فراغت نوروزی طراحی شد، شامل مدرسه معرفتی رمضان، اعتکاف‌های رمضانی بی‌نهایت عاشقی، شروع فرایند مرحله هفتم دوره بی‌نهایت، نمایشگاه بهار حرم بهار زندگی، نمایشگاه تحلیلی آسیب‌شناسی تربیتی نوجوانان، پذیرش خانواده بزرگ رضوی در مجتمع فرهنگی رفاهی امام رضا(ع)، هیئت نوجوانان شباب الشمس(ع) و دیدار تولیت آستان قدس رضوی با نوجوانان بی‌نهایتی بود. 
مختاری در ادامه به شرح این فعالیت‌ها پرداخت و گفت: ضیافت رمضانی تولیت آستان قدس رضوی با منتخبان دختر «دوره‌های بی‌نهایت» از سراسر کشور در اردوگاه امام رضا(ع) برگزار شد. در حاشیه این دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی از فاز جدید توسعه بازی‌های اردوگاه فرهنگی‌ و تربیتی امام رضا(ع) (بیلدر) ویژه دختران و پسران بازدید کرد.

مدرسه رمضان با موضوع مهدویت
مختاری با بیان اینکه مؤسسه جوانان در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به برگزاری مدارس معرفتی کرده است، گفت: از شب اول ماه مبارک رمضان سلسله نشست‌های معرفتی با عنوان «مدرسه رمضان» با موضوع مهدویت و ابعاد آن در انقلاب اسلامی، احادیث، عرفان و حکمت متعالیه و با بهره‌گیری از استادان شاخص همچون آیت‌الله صدر حسینی، حجت‌الاسلام محمدحسن ربانی بیرجندی، حجت‌الاسلام علی فرحانی و دکتر محمدعلی وطن‌دوست ویژه فرهیختگان و مهدویت‌پژوهان در مجتمع دانشجویی امام رضا(ع) برگزار شد. 

نمایشگاه مفهومی بهار حرم بهار زندگی
مدیر عامل مؤسسه جوانان گفت: همچنین حضور فعالانه مؤسسه جوانان در نمایشگاه مفهومی و رویدادمحور «بهار حرم بهار زندگی» در راستای ترویج معارف رضوی برای قشر نوجوان و جوان صورت گرفت. از بخش‌های مختلف غرفه مؤسسه جوانان رضوی می‌توان به برگزاری کافه گفت‌وگو ویژه دهه هشتادی‌ها، معرفی و نام‌نویسی دوره بی‌نهایت‌شو، نمایشگاه کتاب با تخفیف ویژه و ارائه 40 اثر معارفی متناسب با قشر نوجوان و جوان اشاره کرد. این نمایشگاه در پیاده‌راه آیت‌الله واعظ طبسی در جوار حرم مطهر رضوی از 29 اسفند ماه تا 10 فروردین 1403 برگزار شد.

اعتکاف دهه هشتادی‌ها در هشت استان
از دیگر اقدام‌های مؤسسه جوانان در این ایام که مختاری به آن اشاره کرد، برگزاری اعتکاف‌های «بی‌نهایت عاشقی» در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی و هفت استان کشور است. وی در این باره افزود: این اعتکاف با حضور 2هزار و 500 نوجوان پسر و دختر دهه هشتادی از ۱۶ تا ۱۸ فروردین ماه در حرم مطهر رضوی و‌ همزمان در شهرهای مشهد، کرمان، شیراز، همدان، اراک، یزد، کرج و اهواز برگزار شد.
مدیر عامل مؤسسه جوانان گفت: برگزاری نمایشگاه تحلیلی «آسیب‌شناسی تربیتی نوجوانان» از دیگراقدام‌های مؤسسه جوانان در این دوره زمانی است که در این نمایشگاه روایت 20 روز زندگی با دختران پرچالش دهه هشتادی برای استادان، نخبگان و مسئولان ارائه شد.

 آغاز دوره هفتم بی‌نهایت شو
وی همچنین اعلام کرد: فراخوان نام‌نویسی دوره هفتم «بی‌نهایت شو» ویژه نوجوانان دهه هشتادی درحال انجام است که تاکنون 
63 هزار نفر از نوجوانان سطح کشور در این دوره نام‌نویسی کرده‌اند. این دوره آموزشی از طرح‌های محوری مؤسسه جوانان است و در ۶ مرحله گذشته بیش از 300 هزار نفر شرکت کرده‌اند که گویای استقبال قابل توجه نوجوانان و جوانان از این دوره آموزشی و تعاملی است.
مجتبی مختاری در ارتباط با ارائه خدمات رفاهی به کارکنان آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان گفت: مجتمع فرهنگی رفاهی امام رضا(ع) در ماه مبارک رمضان، میزبان بیش از 10 هزار نفر از کارکنان این آستان مقدس و خانواده ایشان بود. ارائه خدمات فرهنگی، اردویی و پذیرایی افطار از جمله خدماتی بود که برای میهمانان تدارک دیده شده بود.
 
ویژه‌برنامه روز قدس
مختاری عنوان کرد: ویژه‌برنامه‌ای را برای یوم‌الله روز قدس با عنوان ایستگاه فرهنگی طوفان الاقصى در میدان بیت‌المقدس با همکاری ستاد و‌ مؤسسه‌های تابعه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اجرا کردیم. در این ایستگاه فرهنگی برنامه‌های مختلفی از جمله اجرای سرود، دکلمه‌خوانی، پخش نماهنگ‌های حماسی مقاومت اسلامی و مسابقه خانوادگی در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در روزهای 16 و 17 فروردین ماه تدارک دیدیم.
وی افزود: از دیگر اقدام‌های مؤسسه جوانان در این ایام می‌توان به برگزاری ششمین دوره «تربیت مربی برهان» در راستای تکمیل فرایند آموزشی و معرفت‌افزایی استادان و مربیان اشاره کرد. در این دوره آموزشی بیش از 
400 نفر از استادان، مربیان و فعالان فرهنگی و اجتماعی از سطح کشور نام‌نویسی کردند که در این ایام، فرایند آموزشی آن‌ها آغاز شد. همچنین برگزاری محافل معنوی برای نوجوانان در قالب هیئت نوجوانان شباب الشمس(ع) در این ایام ویژه دختران و پسران دهه هشتادی از دیگر‌ برنامه‌های این‌ مؤسسه بود که مختاری به آن‌ها نیز اشاره کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه