10 هزار قطعه تمبر از سوی واقف آمریکایی به موزه رضوی اهدا شد

وقفی از آن سوی دنیا به حرم مطهر امام رضا(ع)

10 هزار قطعه تمبر از سوی واقف آمریکایی به موزه رضوی اهدا شد

از سوی شهروند مسلمان آمریکایی، بیش از 10 هزار قطعه تمبر و مجموعه‌ای نفیس از سکه‌های تاریخی حکومت‌های هند به موزه رضوی اهدا شد. 


به گزارش آستان‌نیوز؛ محمدحسین یزدی‌نژاد، مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی در خصوص مجموعه اهدایی مهندس ظفر اعظم مسلمان مقیم آمریکا گفت: از بیش از 100 کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی جهان و کشورهای استعمار شده همچون آلبانی، اسپانیا، عجمان از شیخ‌نشین‌های امارات، جزیره آنتیگوا، باربادوس، برمودا، هندوراس انگلیس، منطقه کانال، جزایر کیپ ورد، جزایر کایمان، جمهوری آفریقای مرکزی، جزایر کومور، ساحل سومالی فرانسه، فجیره شیخ‌نشین امارات، گرانادا، مجارستان، لیختن اشتاین، مالاگاسی، جزیره موریس، سنت‌لوسیا و گینه اسپانیا با نام فعلی فرناندوپو در این مجموعه تمبرهای تاریخی باارزشی وجود دارد که بیانگر وقایع تاریخی دولت‌ها و ملت‌هاست.
 وی قدیمی‌ترین تمبر این مجموعه را متعلق به سال 1870 از قطعه سری پستی جکسون عنوان کرد. در این مجموعه تمبرهایی از ابتدای قرن 20 از آمریکا با موضوعاتی مانند روز استقلال و همچنین تمبرهایی با موضوع پرچم کشورهای استعمار شده لهستان، یوگسلاوی، هلند، بلژیک، فرانسه، یونان، دانمارک، کره و زمان جنگ جهانی دوم سال 1943 قرار دارد. در میان اشیای اهدا شده در این مجموعه از کارت پستال و نامه تا سکه‌های طلا، مس و نیکل متعلق به حکام محلی هند وجود دارد. 
شایان ذکر است بر اساس برآورد کارشناسان موزه آستان قدس رضوی این مجموعه حدود 5 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه