افزایش 81 درصدی تعداد طرح‌های فناورانه سلامت خراسان‌ شمالی

افزایش 81 درصدی تعداد طرح‌های فناورانه سلامت خراسان‌ شمالی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان ‌شمالی گفت: سال گذشته ۳۸طرح سلامت‌محور در مرکز رشد واحدهای فناورانه دانشگاه علوم پزشکی استان ثبت شد که ۸۱درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد.


بهرام بیباک در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این طرح‌های فناورانه بیشتر در بخش‌های بیوتکنولوژی، تجهیزات پزشکی و نرم‌افزارهای فناوری و اطلاعات سلامت بوده است.
وی خاطرنشان کرد: تعداد طرح‌های تحقیقاتی مصوب در شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز از ۱۰۷ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۶۰ مورد در سال گذشته افزایش یافت.
بیباک با بیان اینکه تعداد شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی استان ۴۰ درصد افزایش یافته است، گفت: مجموع شرکت‌های مستقر در مرکز رشد این دانشگاه ۳۶ مورد است که از این تعداد سه مورد دانش‌بنیان هستند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان ‌شمالی با اشاره به موافقت قطعی وزارت بهداشت با تأسیس مرکز تحقیقات فراورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی یادآور شد: خراسان شمالی در حوزه رویش گیاهان دارویی ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد که باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب در این زمینه از ظرفیت‌های آن به بهترین شکل بهره‌برداری شود.
وی گفت: این مرکز می‌تواند به عنوان نخستین بخش تحقیقات دانشگاهی علوم پزشکی استان برای تولید محصولات دارویی اقدام کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه