وجود 50 مدرسه کانکسی در خراسان جنوبی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خبر داد

وجود 50 مدرسه کانکسی در خراسان جنوبی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته حدود ۵۰ مدرسه کانکسی (با کمتر از 10 دانش‌آموز) در استان وجود دارد که بیشترین فراوانی مربوط به شهرستان نهبندان است.


​​​​​​​محمود چاوشان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مدارس کانکسی بالای ۱۰دانش‌آموز به‌ ویژه در مناطق عشایری با کمک خیران مدرسه‌ساز در سال ۱۴۰۰ حذف شد که تعداد آن به بیش از ۵۰ مدرسه می‌رسید. وی بیان کرد: با همت خیران و اختصاص اعتبارات دولتی، اکنون در ۱۲منطقه آموزشی استان هیچ گونه مدارس کپری و خشت و گلی وجود ندارد و حذف مدارس کانکسی زیر ۱۰دانش‌آموز که روند رو به رشد جمعیتی دارند در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم به ‌زودی محقق شود.
مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی اظهار کرد: برخی مدارس با حضور دو دانش‌آموز که پیش‌بینی رشد جمعیتی را هم ندارد، در صورت ساخت در آینده نزدیک بلااستفاده می‌شود که برای این دانش‌آموزان تصمیم بر تجمیع در یک مدرسه گرفته شده است. وی گفت: در حال حاضر بیشترین نیاز به فضای آموزشی جدید در مناطق سایت‌های مسکن مهر و شهرک‌های اقماری شهرستان بیرجند است که در برخی مناطق تراکم جمعیت دانش‌آموزی به کمتر از ۲ مترمربع می‌رسد.
چاوشان افزود: میانگین تراکم در استان 60/6 مترمربع به ازای هر دانش‌آموز می‌رسد که این آمار در کشور 22/5 به ازای هر دانش‌آموز است.
وی تصریح کرد: اکنون ۱۸۶ پروژه با ۴۴۶ کلاس درس در دست اجراست که ۹۸درصد این پروژه‌ها با مشارکت خیران مدرسه‌ساز تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد. برای تکمیل این پروژه‌ها افزون بر ۲۸۵ میلیارد تومان اعتبار لازم است که نگاه ویژه دولت و خیران را می‌طلبد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه