تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در خراسان جنوبی کم است

تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در خراسان جنوبی کم است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان کم است و روند صدور مجوز برای دانش‌بنیان‌ها باید تسهیل و تسریع شود.


به گزارش ایرنا، جواد اشرفی در نشست کارگروه امکان‌سنجی تولید دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی افزود: در سال جاری فقط مجوز یک یا دو شرکت دانش‌بنیان در استان صادر شده است که باید این روند سرعت بگیرد.
وی عنوان کرد: در سطح کشور بیش از 8هزار شرکت دانش‌بنیان وجود دارد که از این تعداد ۵۰ شرکت سهم خراسان جنوبی است. درخصوص پرداخت تسهیلات به دلیل تعداد کم شرکت‌های دانش‌بنیان، خراسان جنوبی نمی‌تواند مبلغ بالایی از تسهیلات را جذب کند.
اشرفی با بیان اینکه هر دستگاه اجرایی باید یک نماینده برای مراجعه به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی کند افزود: کالاهای تولید داخل استان که سبب قطع وابستگی به خارج می‌شود، توسط دستگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی شوند؛ چرا که دولت از آن‌ها حمایت ویژه می‌کند.
تأمین زمین و مکان فعالیت، کمبود سرمایه در گردش و درخواست تسهیلات، بروکراسی اداری و ضرورت معرفی و فروش محصولات دانش‌بنیان از مهم‌ترین مشکلات و درخواست‌های مطرح شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه