آخرین وضعیت تدوین و تصویب آیین‌نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان

آخرین وضعیت تدوین و تصویب آیین‌نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان


​​​​​​​رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان از تصویب آیین‌نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان تا پایان آذرماه خبر داد. دکتر محسن دهنوی در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت تدوین و تصویب آیین‌نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان توسط سازمان‌های مختلف گفت: آیین‌نامه‌های طرح جهش تولید دانش‌بنیان در حال بررسی بوده و بیشتر آن‌ها در هیئت دولت مصوب شده است.  به گزارش مهر، وی با تأکید بر اینکه سرعت دولت در تصویب آیین‌نامه‌ها خوب بوده، افزود: تاکنون دو تا سه آیین‌نامه اصلی در هیئت دولت باقی مانده که به تصویب برسد.  رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان گفت: امیدوارم تا پایان آذرماه همه آیین‌نامه‌ها به تصویب دولت برسد و بتوانیم اجرای آن را از دستگاه‌های اجرایی پیگیری کنیم. به صورت کلی تصویب آیین‌نامه وزارت اقتصاد و وزارت علوم مانده است.
در ادامه این گزارش آمده: طرح جهش تولید دانش‌بنیان که به‌تازگی توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب و تأیید شورای نگهبان رسیده هم اکنون برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.
این طرح که به پشتوانه همفکری با فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور تدوین شده، در جهت مانع‌زدایی از تولید دانش‌بنیان طراحی و تصویب شده و به اعتقاد طراحان آن در صورت اجرا می‌تواند مسیر پیشرفت و تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان را هموارتر کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه