بهشت رضا(ع) تا دو سال آینده ظرفیت پذیرش دارد

بهشت رضا(ع) تا دو سال آینده ظرفیت پذیرش دارد


​​​​​​​مدیر عامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: فعلاً ۱۳ هزار و ۸۰۰ قبر خالی در بلوک‌های عمومی موجود بوده و در شرایط عادی و همچنین با وسعت فعلی تا دو سال آینده بهشت رضا(ع) قادر به پذیرش اموات خواهد بود. البته سرعت تکمیل ظرفیت در بحران‌هایی مانند کرونا، زلزله و... متفاوت است.
مهدی علی‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت تکمیل ظرفیت بهشت رضا(ع) اظهار کرد: تاکنون حدود ۴۰۰ هزار نفر در آرامستان بهشت رضا(ع) دفن شده‌اند. به طور میانگین روزانه حدود ۷۵ نفر پذیرش می‌شوند که از این تعداد ۳۳ نفر در آرامستان‌های تحت نظارت این سازمان دفن و بقیه متوفیان به آرامستان‌های دیگر مشهد یا شهرهای دیگر منتقل می‌شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ هزار و ۸۰۰قبر خالی در بلوک‌های عمومی این آرمستان موجود است، عنوان کرد: هزینه قبر در بلوک‌های عمومی رایگان است و تنها مبلغ ۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان بابت هزینه‌های خدمات امور اداری، تغسیل، تکفین و آمبولانس دریافت می‌شود. در صورت درخواست اعزام اختصاصی، قبور همجوار 
و... مبلغ دریافتی تغییر می‌کند.
مدیر عامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص تملک زمین‌ها تصریح کرد: با توجه به تعلق حقابه و پساب به این اراضی و دایر بودن اراضی زراعی مذکور، اقناع مالکان مبنی بر فروش اراضی بسیار دشوار است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه