تخصیص اعتبار 2هزار میلیاردی اشتغال

تخصیص اعتبار 2هزار میلیاردی اشتغال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از اختصاص هزار و ۹۵۶ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در استان خبر داد.


جواد اشرفی در گفت‌وگو با مهر افزود: از این میزان ۷۴۸ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال توسط دستگاه‌های حمایتی، حدود ۱۵۰ میلیارد تومان در حوزه بهزیستی، ۱۲۸ میلیارد تومان برای حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران و حدود ۴۸۰ میلیارد تومان هم برای کمیته امداد امام(ره) استان اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: با توجه به تأکید رئیس جمهور در شورای اشتغال کشور برای ایجاد اشتغال توسط دستگاه‌های حمایتی برای افراد کم‌برخوردار، علاوه بر کارگروه اشتغال استان که برای ایجاد اشتغال در حوزه دستگاه‌های دولتی حمایتی و غیرحمایتی است، کارگروه پیگیری اشتغال حمایتی هم در استان‌ها تشکیل شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دستگاه‌های حمایتی شامل کمیته امداد، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بهزیستی می‌شود، گفت: بانک‌های عامل در این خصوص مشخص شده‌اند و تاکنون ۶۰ درصد تسهیلات حمایتی کمیته امداد و حدود ۴۰ درصد تسهیلات بهزیستی خراسان جنوبی جذب شده است.
اشرفی با بیان اینکه فرایند پرداخت تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان آغاز شده که باید سرعت گیرد، ادامه داد: با انجام این کار شاهد ایجاد اشتغال پایدار با کمک دستگاه‌های حمایتی خراسان جنوبی خواهیم بود.
به گفته وی برای جلوگیری از انحراف تسهیلات اعطا شده از هدف اصلی خود که ایجاد اشتغال پایدار است، تشکیل کمیته نظارت در تبصره ۱۶ پیش‌بینی شده است.
اشرفی بیان کرد: این کمیته به ریاست مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری و دبیری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود تا نهادهای حمایتی اهلیت‌سنجی متقاضی را انجام دهند و فرایند 100درصدی تحقق اشتغال توسط کمیته مورد نظر انجام شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: برای تحقق اشتغال، تنها توزیع تسهیلات هدف نیست بلکه باید شاهد تحقق 100 درصدی اشتغال پایدار در استان باشیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه