سرعت‌بخشی به ساخت راه‌آهن؛ مطالبه مردم از رئیس‌جمهور

سرعت‌بخشی به ساخت راه‌آهن؛ مطالبه مردم از رئیس‌جمهور


​​​​​​​ساخت راه‌آهن بیرجند - یونسی گناباد یکی از مهم‌ترین طرح‌های زیربنایی استان خراسان جنوبی است که پس از سال‌ها انتظار مردم، در اواسط مهر ۱۳۹۸ عملیات اجرایی ۳۲ کیلومتر آن آغاز شد و تاکنون عملیات زیرسازی قطعه ۱۶ راه‌آهن زاهدان - بیرجند - مشهد ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
در سفرهای متعدد مسئولان کشوری به خراسان جنوبی و مسئولان استانی به تهران به ‌صورت مداوم از تأمین اعتبار پروژه ریلی خراسان جنوبی خبر داده شد؛ اما به نظر می‌رسد مهم‌ترین مشکل پیش روی این پروژه بزرگ، تخصیص نیافتن اعتبارات لازم است.
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی درباره آخرین روند اجرای مصوبه سفر نخست رئیس جمهور برای پروژه راه‌آهن بیرجند به ایرنا گفت: جلساتی برای بستن قرارداد مشارکت برای ساخت راه‌آهن بیرجند - یونسی و رفع ابهامات صندوق توسعه ملی و آمادگی این صندوق برای پرداخت مبلغ ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان فاینانس به این پروژه برگزار شده است.
داعی گفت: انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر سازمان برنامه و بودجه کشور تضمین لازم را به نفع بانک‌های عامل صادر کند تا به دنبال آن قرارداد بین کنسرسیوم بانکی و صندوق توسعه ملی منعقد و تسهیلات ریالی به مبلغ ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شود.
وی از پیشرفت ۱۰ درصدی کل پروژه راه‌آهن بیرجند - یونسی خبر داد و گفت: تاکنون در قطعه ۱۶ از سمت بیرجند حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که ۳۰ میلیارد تومان آن امسال تخصیص یافت.
وی افزود: ۱۸۱ کیلومتر از این مسیر بدون پیمانکار بوده و قطعه شماره ۲۳ در خراسان رضوی نیز به طول ۵۸کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در مرحله زیرسازی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه