چرا ضایعات کشاورزی در ایران بالا ست؟

چرا ضایعات کشاورزی در ایران بالا ست؟


​​​​​​​امین محمودی، کارشناس اقتصاد کشاورزی یکی از دلایل اصلی این میزان تولید ضایعات کشاورزی را نبود صنایع تبدیلی در استان‌های تولیدکننده دانست و ابراز کرد: در حال حاضر استان‌هایی همچون خوزستان، فارس، کرمانشاه و کردستان و در شمال کشور هم استان‌هایی مانند گیلان و مازندران بیشترین تولید محصولات کشاورزی را دارند؛ اما آن میزانی که باید، صنایع تبدیلی در این استان‌ها مشاهده نمی‌کنیم.
محمودی تأکید کرد: این صنایع باید با کمک تعاون روستایی و در مراکز تولید محصولات کشاورزی ساخته شوند؛ اما شاهد هستید در این زمینه ضعف اساسی داریم.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون همدان، کرمانشاه و خوزستان سهم زیادی از تولید گوجه‌فرنگی و سیر را به‌خود اختصاص داده‌اند؛ اما صنایع تبدیلی در این استان‌ها نیست و این بزرگ‌ترین ضعف است که سبب می‌شود از نعمت این محصولات بی‌بهره و نتوانیم اشتغال‌زایی کافی داشته باشیم و این درحالی است که بخش زیادی از جمعیت در این مناطق گرفتار بیکاری هستند!
این کارشناس اقتصادی در حوزه کشاورزی یادآور شد: در سالیان اخیر بارها شاهد دپو میزان زیادی از سیب در آذربایجان‌های شرقی و غربی بودیم. این اتفاق به این علت است که نتوانستیم بازار صادراتی برای محصولات خود ایجاد کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه