مجبوریم به‌جای لامپ شمع روشن کنیم

ناگفته‌هایی درباره هزینه‌‌های زندگی در انگلستان

مجبوریم به‌جای لامپ شمع روشن کنیم


به گزارش ایلنا، ساکنان انگلیس این روزها زندگی سختی را تجربه می‌کنند. کرستی مکی، روزنامه‌نگار انگلیسی در گزارشی با کارگران و بازنشستگان انگلیسی که با هزینه‌های زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند، مصاحبه کرده است. بخشی از گزارش او را که حاصل گفت‌وگو با برخی شهروندان انگلیسی است، در زیر می‌خوانیم.

انگار در عصر ویکتوریا زندگی می‌کنیم!
سارا جید ۳۵ساله است و با دو فرزند ۹ساله و ۸ ساله‌اش در بریستول زندگی می‌کند. او گزارش زندگی خود را این‌گونه آغاز می‌کند: به مدت دو سال تمام وقت کار کرده‌ام. بین ۳۰ تا ۵۰ ساعت در هفته کار می‌کنم. با این حال هرگز نتوانستم فرزندانم را به تعطیلات ببرم. شرایطی که من در آن زندگی می‌کنم پیامدِ ریاضتی است که بر ما تحمیل شده است. در این شرایط مطمئناً یک درآمد برای زندگی کردن کافی نیست. 
این شهروند انگلیسی به بحران انرژی اشاره می‌کند: شاید مسخره به نظر برسد که ما مجبوریم بعضی وقت‌ها به جای لامپ، شمع روشن کنیم، انگار در عصر ویکتوریا زندگی می‌کنیم! این وضعیت را افرادی درست کردند که ما به آن‌ها رأی دادیم. کسانی که با پول مالیات ما زندگی می‌کنند و قبض انرژی آن‌ها را ما پرداخت می‌کنیم.
این مادر این‌طور ادامه می‌دهد: ما ششمین کشور ثروتمند جهان هستیم و اینکه به ما توصیه می‌کنند مثل انسان عصر ویکتوریا زندگی کنیم به شوخی شبیه است. 

نمی‌توانند شیرخشک بخرند
آلیسون دانِ ۵۲ساله، مدیر اجرایی یک مجموعه‌ مشاوره به شهروندان به نام گیتسهد است. او می‌گوید: اینجا در گیتسهد از مادرانی خبر داریم که نمی‌توانند برای کودکانشان شیرخشک بخرند. مادرانی که خیلی زود فرزندانشان را از شیر می‌گیرند و یا مادرانی که کودکانشان را بدون غذا به مدرسه می‌فرستند. زمستان سال گذشته از انتخاب مردم بین غذا خوردن و یا گرم کردنِ خود صحبت می‌کردیم اما امسال برخی از مردم به هیچ کدام از این دو دسترسی ندارند. 

پولی که فقط چند نفر را ثروتمندتر می‌کند
درک مکی ۴۵ساله در بتلفیلد، گلاسکو زندگی می‌کند. یک شغل تمام وقت دارد، اما چون اجاره‌بها افزایش پیدا کرده به دنبال راه‌هایی برای پس‌انداز درآمد خود است. او از هزینه‌ بالای انرژی می‌گوید: پولی که ما در قبوض انرژی می‌پردازیم به اقتصاد ما بازنمی‌گردد. فقط چند نفر را ثروتمندتر و ثروتمندتر می‌کند. این روزها باید محدودیتی برای ثروتمند شدن افراد وجود داشته باشد. 
اجاره من به تازگی بیش از ۵۰درصد افزایش یافته، از ۴۵۰پوند به ۷۰۰پوند. جهش ۵۰درصدی مسخره است. مردم واقعاً به سختی و ساعات بیشتری کار می‌کنند، استرس بیشتری می‌کشند و زمان کمتری را با خانواده‌شان می‌گذرانند، فقط برای اینکه بتوانند قبض‌ها را بپردازند. 

از افزایش قیمت‌ها وحشت کردم
جان و مارگارت، زن و شوهر ۸۲ و ۷۶ساله در گلاسکو زندگی می‌کنند. مارگرت می‌گوید: ما مدت‌ها بود به آسدا نرفته بودیم. چند هفته پیش رفتیم و من از افزایش قیمت‌ها وحشت کردم.
جان می‌گوید: من دو درآمد بازنشستگی دارم که هر دو درآمد با افزایش قبوض انرژی کاملاً بلعیده می‌شود. اینجا افرادی هستند که فقط حقوق بازنشستگی پایه دولتی می‌گیرند و نه بیشتر. بسیاری از زنان اینجا بیوه هستند. چگونه می‌خواهند با این وضعیت کنار بیایند؟ آن‌ها در فصل سرما چگونه زندگی 
خواهند کرد؟

برچسب ها :
ارسال دیدگاه