روپوش جدید مزار حرم حضرت عباس(ع) نصب شد

روپوش جدید مزار حرم حضرت عباس(ع) نصب شد


​​​​​​​روپوش جدید مزار مطهر حضرت عباس(ع) که به همت پنج کشور عراق، کویت، لبنان، سوریه و فرانسه بافته و آماده شده بود، توسط تولیت و خادمان حرم آن حضرت نصب شد. بر همین اساس، خادمان حرم عباسی بخشی از ورودی حرم سقای دشت کربلا را بستند و در ورودی به ضریح آن حضرت را باز کردند تا روپوش جدید حرم را که به تزئینات قیمتی مزین شده بود، بالای مزار حضرت عباس(ع) قرار دهند. در سال ۱۴۲۷ قمری روکش مزار حرم حضرت عباس(ع) تعویض شده بود که اکنون پس از ۱۵سال روکش جدید آماده و نصب شد. «سید عباس هاشم آل بوشقة الموسوی» رئیس کمیته اباالفضل العباس(ع) از کویت، متخصص پوشش عتبات عالیات و اهداکننده روپوش در این زمینه گفت: کار اولی که برای بافت روکش حرم حضرت عباس(ع) انجام دادیم در سال ۱۴۲۵ هجری قمری مصادف با سال ۲۰۰۵ میلادی پس از کسب موافقت تولیت آستان حرم مطهر بود.
وی اظهار کرد: کار در دو سال به پایان رسید و مفتخر شدیم در سال ۱۴۲۷هجری قمری مصادف با سال ۲۰۰۷میلادی آن را روی مرقد حضرت قرار دهیم تا اولین روپوش مرقد حضرت اباالفضل(ع) منقش به کتیبه‌های زیبا باشد.
این  متخصص پوشش عتبات عالیات و اهدا کننده روپوش قبر حضرت عباس(ع) افزود: پس از ۱۵سال بار دیگر مفتخر شدیم روپوش جدیدی برای مرقد مطهر آن حضرت تکمیل کنیم.
الموسوی گفت: کار بافت این روپوش با پارچه ابریشم در سال ۱۴۴۱هجری قمری مطابق با سال۲۰۱۹ میلادی در سوریه آغاز شد و بافت کتیبه‌هایی با عناوین عباس(ع) ۶ ماه به‌طول انجامید و در بافت آیات قرآن از نخ فرانسوی استفاده شده است.
وی افزود: بافت این روپوش پس از سه سال کار مستمر هنرمندانی که خود را نذر خدمت به اهل بیت(ع) کردند تکمیل شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه