ساعت فعالیت اصناف کاهش یافت

ساعت فعالیت اصناف کاهش یافت

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با توجه به برودت هوا و اولویت تأمین گاز خانگی، زمان فعالیت اصناف استان تا اطلاع بعدی به ساعت ۲۰ کاهش یافت.


حامد حسن‌نژاد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به افت فشار گاز در خراسان جنوبی، بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، گاز واحدهای صنفی و صنعتی استان قطع شد تا از قطعی گاز در بخش خانگی جلوگیری شود.
وی درباره کمبود بخاری برقی و افزایش قیمت‌ کالای موجود در استان اظهار کرد: حدود ۱۱۸ مورد بازدید از واحدهای فروش بخاری برقی و نفت‌سوز در بیرجند برای جلوگیری از احتکار و گران‌فروشی صورت گرفت که برای چهار مورد پرونده تخلف تشکیل شده است.
همچنین با اصنافی که به طور غیر قانونی اقدام به وصل دوباره گاز کنند، برخورد قانونی می‌شود.
وی از همراهی واحدهای صنفی و صنعتی برای صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق قدردانی کرد و افزود: از مردم هم تقاضا داریم همکاری لازم را در مصرف بهینه گاز داشته باشند تا این شرایط را به خوبی پشت‌ سر بگذاریم.
حسن‌نژاد درخصوص فعالیت نانوایی‌ها گفت: گاز نانوایی‌های استان قطع نشده و ساعت کاری این واحدها نیز تغییری نداشته است.
وی با تأکید بر اینکه پخت نان در نانوایی‌های استان با مشکلی مواجه نیست، یادآور شد: در صورت قطعی گاز نانوایی‌ها، مشعل‌های دوگانه‌سوز تهیه شده و مشکلی به وجود نمی‌آید.
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: همچنین پیش‌بینی‌های لازم انجام شده تا در صورت ضرورت تعدادی از نانوایی‌ها در استان کشیک باشند و اطلاع‌رسانی از طریق نصب بنر انجام خواهد شد.
با ورود موج سرما به کشور و استان طی روزهای اخیر دمای هوا تا ۲۰ درجه زیر صفر هم در خراسان جنوبی کاهش یافت که افت شدید فشار گاز در این استان را به دنبال داشته است.
خراسان جنوبی در انتهای خط انتقال گاز قرار دارد و در شرایط افت فشار برخی از مناطق در شب‌های گذشته دچار قطعی گاز شدند که بنا بر اعلام مسئولان استانی، غرب خراسان جنوبی شرایط شکننده‌تری دارد. بر اساس اعلام استانداری، ادارات این استان روز سه‌شنبه تعطیل است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه