صدور هشت موافقت‌نامه اصولی برای طرح‌های گردشگری

صدور هشت موافقت‌نامه اصولی برای طرح‌های گردشگری

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان ‌شمالی گفت: هشت مورد موافقت اصولی ایجاد طرح‌های گردشگری در استان با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال در دی ماه سال جاری صادر شد.


ابوالفضل اسماعیلی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: اجرای این طرح‌های گردشگری افزون بر جذب گردشگر، زمینه اشتغال غیر مستقیم و رونق اقتصادی این استان را نیز فراهم می‌کند.
وی افزود: این طرح‌های گردشگری شامل ساخت یک هتل، سه اردوگاه، دو سفره‌خانه، یک مجتمع بین‌راهی و یک تیرپارک در شهرستان‌های اسفراین، بجنورد، مانه و سملقان و جاجرم است. با ساخت این تأسیسات گردشگری به طور مستقیم برای ۱۴۱ نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.
وی یادآور شد: این استان دارای مناطق نمونه گردشگری همانند رویین و درکش است که با توجه به قرار گرفتن این استان در جاده مواصلاتی، حوزه‌های تفریحی و سرگرمی، نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر بوده و اولویت سرمایه‌گذاری استان در مسیر راه اصلی از جنگل گلستان تا فاروج است.
تاکنون موافقت اصولی بی‌نام ۷۴ طرح‌ کشاورزی، صنعتی و گردشگری برای سهولت در روند سرمایه‌گذاری و غلبه بر بروکراسی اداری صادر شده که در حال حاضر این طرح‌ها آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه