درخواست دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری برای امتحانات مجازی

درخواست دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری برای امتحانات مجازی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری در نامه‌ای به معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خواستار صدور مجوز برای برگزاری امتحانات پایان ترم این دانشگاه به صورت مجازی شد.


به گزارش قدس خراسان، در نامه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری به قاسم عموعابدینی آمده است: با توجه به سرمای بی‌سابقه کشور و قطعی مکرر گاز در استان خراسان رضوی و شهرستان سبزوار در تاریخ ۲۴دی ماه ۱۴۰۱، شرایط ایجاد شده برای مجموعه دانشگاهی حکیم سبزواری به ویژه دانشجویان آن موجب مشقت و رنجش خاطر بیشتر آنان شده است.
دانشجویانی که با حکم تخلیه خوابگاه ظرف سه ساعت از سمت مسئولان دانشگاه مواجه شده و با وعده برگزار شدن امتحانات به صورت مجازی به شهرهای خود بازگشته بودند، حالا خبر حضوری شدن امتحانات، آنان را سخت آشفته و بی‌اعتماد کرده است.
اکنون مطالبه جدی تشکل جامعه اسلامی که مطالبه قاطبه دانشجویان است، حل این مسئله و موافقت با برگزاری امتحانات به صورت مجازی است. تصمیمی که با توجه به اتفاقات و سوءتدبیرها از سمت مسئولان دانشگاه می‌تواند منطقی بوده و دلایل زیر را برای توجیه کامل آن داشته باشد:
۱. تحمیل ضرر و زیان مادی و روانی بسیاری از دانشجویان با توجه به مسافت طولانی و برودت هوا
۲. تحمیل زیان به دانشجویانی که ترم آخر را سپری کرده‌اند و همچنین تداخل در برنامه‌ریزی آزمون ارشد
۳. تطابق نداشتن مشاهده نمرات تحصیلی با فرایند انتخاب واحد
۴. تداخل امتحانات با شروع ترم جدید تحصیلی که فرصت استراحت را از دانشجویان خواهد گرفت.
۵. تحمیل زیان مادی به دانشجویان اتباع برای هزینه حمل و نقل
لازم به ذکر است با نادیده گرفتن خواسته مذکور، جریان انقلاب که باید نماد کارآمدی باشد، در دانشگاه تضعیف شده و بعید می‌دانیم این اتفاق خواست دولت انقلابی در دانشگاهی که عنواندار قطب علمی شرق کشور است، باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه