پرسپولیس راضی از نصف جهان

استقلال از کورس جا ماند

پرسپولیس راضی از نصف جهان

هفته شانزدهم لیگ برتر با ادامه صدرنشینی پرسپولیس، شکست استقلال و پیشروی سپاهان دنبال شد.


​​​​​​​تیم پرسپولیس در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته دیروز در ورزشگاه آزادی با قضاوت وحید کاظمی به مصاف ذوب‌آهن رفت که این دیدار با برتری یک بر صفر پرسپولیس خاتمه یافت تا جایگاه سرخ‌پوشان در صدر جدول مستحکم‌تر شود.
سرخ‌پوشان در شرایطی کار خود را در نیم فصل دوم آغاز کردند که توانسته بودند با ۳۲ امتیاز قهرمان  نیم‌فصل شوند. آن‌ها پس از سه پیروزی متوالی مقابل ون پارس، گل‌گهر و نساجی در حالی به مصاف ذوب‌آهن رفتند که با هر نتیجه در این دیدار جایگاه خود در صدر جدول را حفظ می‌کردند. پرسپولیس در نیمه نخست در غیاب بازیکنانی چون سعید صادقی (مصدوم) و مهدی ترابی (محروم)، نتوانست موقعیت‌های گلزنی 100 درصد ایجاد کند. این تیم هرچند در مالکیت توپ عملکرد خوبی داشت اما با تکیه بر وحید امیری و محمد عمری در خط حمله نتوانست به گل برسد.
ذوب‌آهن هم در این نیمه تیم دست و پا بسته‌ای نبود و در دقیقه پنج با یک ضربه محکم از پشت محوطه جریمه علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس را به واکنش مجبور کرد و توپ در ادامه به تیرک عمودی سرخ‌پوشان برخورد کرد.در نیمه دوم پرسپولیس برای رسیدن به گل، بازی هجومی‌تری را به نمایش گذاشت. شیخ دیاباته مهاجم سرخ‌پوشان پس از هفته‌ها غیبت در ترکیب این تیم، در دقیقه ۵۵ وارد زمین شد تا قدرت خط حمله سرخ‌پوشان بیشتر شود. در دقیقه ۶۸ هم سروش رفیعی در حالی که پشت‌محوطه جریمه ذوبی‌ها صاحب ضربه کاشته شده بود به زمین رفت. رفیعی خودش پشت این ضربه قرار گرفت و ارسال او داخل محوطه جریمه، با پرش و ضربه سر امید عالیشاه به گل تبدیل شد.شیخ دیاباته هم پس از ورودش به زمین دو موقعیت خوب گلزنی بدست آورد. ابتدا شوت سنگین او توسط فرعباسی مهار شد. در دقیقه ۸۶ هم دیاباته با دروازه‌بان ذوب‌آهن تک به تک شد اما ضربه «چیپ» او به شکل بسیار عجیبی به اوت رفت تا بازی با همین نتیجه تمام شود و سرخ‌پوشان با 35 امتیاز بالاتر از سپاهان 30 امتیازی بایستند. یحیی گل‌محمدی بعد از بازی اظهار کرد: در مجموع بازی خوبی بود و سه امتیاز خیلی ارزشمندی گرفتیم. نیمه نخست نیمه سختی برای ما بود و حریف خیلی خوب دفاع کرد و از انتقال دفاع به حمله عملکرد خوبی داشت و بازی را برای ما سخت کرده بود. نیمه دوم متفاوت بود. بازی یک‌طرفه شده بود و توانستیم از فرصتمان به خوبی استفاده کنیم و سه امتیاز سخت را در خانه نگه‌ داریم.

نتایج سایر دیدارها
دیروز مس کرمان و نفت مسجد سلیمان به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود مس به پایان رسید.
مس با این برد ۱۴ امتیازی شد و در همان رده چهاردهم جدول باقی ماند. جایگاه تیم نفت مسجد سلیمان هم با ۹ امتیاز در رده شانزدهم و آخر جدول تغییری نکرد. فولاد نیز به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل برابر میزبان خود، صنعت نفت نرسید.
هفته شانزدهم از پنجشنبه آغاز شد و در حساس‌ترین بازی، سپاهان اصفهان با نتیجه ۲ بر یک استقلال را شکست داد. ملوان هم با یک گل از تیم پیکان عبور کرد و نساجی برابر مس رفسنجان به نتیجه تساوی یک - یک رسید. 
دیدارهای این هفته امروز با بازی تیم‌های هوادار - آلومینیوم و تراکتور - گل‌گهر به پایان خواهد رسید.

خبرنگار: جواد رستم‌زاده

برچسب ها :
ارسال دیدگاه