۴۹ طرح بهداشتی و درمانی در حال ساخت است

۴۹ طرح بهداشتی و درمانی در حال ساخت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان ‌شمالی گفت: اکنون ۴۹ پروژه بهداشتی و درمانی در استان با بیش از ۱۸ هزار مترمربع در حال ساخت است.


به گزارش ایرنا، دکتر سید جواد پورنقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه‌ها با هدف ارتقای سلامت شهروندان در تمامی نقاط خراسان شمالی در حال اجراست که شاخص‌ترین آن در حوزه درمان، ساخت بیمارستان ۶۴تختخوابی شهرستان مرزی رازوجرگلان است.
وی افزود: بیمارستان ۶۴ تختخوابی رازوجرگلان از نیازهای اصلی این شهرستان مرزی محسوب می‌شود که دو سال پیش کلنگ آن به زمین زده شده است.
پورنقی با اشاره به تخصیص ۷۴۵ میلیارد‌ریال اعتبار سفر رئیس ‌جمهور به بخش سلامت استان، گفت: این میزان اعتبار در سه مرحله جذب شد که برای ساخت بیمارستان رازوجرگلان، تکمیل و تجهیز بیمارستان پورسینای آشخانه، تکمیل دانشکده داروسازی و چندین پروژه بهداشتی هزینه می‌شود.
پورنقی گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر، ۱۲ پروژه بهداشتی با اعتباری افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های خراسان شمالی به بهره‌برداری خواهند رسید.
این پروژه‌های افتتاحی شامل مراکز بهداشتی، مراکز جامع سلامت و مراکز اقامت پزشکان در شهرستان‌های شیروان، بجنورد و رازوجرگلان است.
وی با اشاره به تجهیز دپارتمان قلب استان گفت: برای نخستین بار در استان، دپارتمان تخصصی قلب بیمارستان امام حسن(ع) به اکوکاردیوگرافی ترانس مری (تی‌ئی‌ئی) مجهز می‌شود. پیش از این، بیماران با تحمل هزینه‌های مازاد درمان، برای انجام اکوکاردیوگرافی قلب ترانس مری، به دیگر استان‌ها سفر می‌کردند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه