حوزه‌های علمیه در تبیین الگوی حکومت دینی وظیفه جدی دارند

نماینده ولی ‌فقیه در سپاه در جمع استادیاران شبکه تربیتی بسیج:

حوزه‌های علمیه در تبیین الگوی حکومت دینی وظیفه جدی دارند

دومین روز نشست مجمع اساتید و استادیاران شبکه تربیتی صالحین کشور در مشهد مقدس با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال برگزاری است.


در این آیین، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع خواهران استادیار صالحين که از استادان حوزه و دانشگاه‌های سراسر کشور هستند، ضمن تشریح «قلمرو دین» و اشاره به «دیدگاه‌های مختلف نسبت به دین و سیاست» گفت: بدون ورود به سیاست نمی‌توان به اسلام حقیقی دست یافت و متدین بود.
حجت‌الاسلام حاجی‌ صادقی خطاب به ارکان شبکه تربیتی بسیج گفت: حاکمیت اندیشه و جهان‌بینی توحیدی بر عمل و رفتار استوار است و از نظر امام، محوریت قانون الهی از ویژگی‌های اصلی نظام حقوقی اسلام به حساب می‌آید.
نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: نباید این مهندسی غنی که ریشه در قرآن و آموزه‌های وحیانی دارد و پس از قرن‌ها خون دل خوردن، حاکمیت نظام اسلامی با مجاهدت و قیام مردم برپا شده، در کتاب‌های مرجع ما باقی بماند. بنابراین حوزویان و طلاب در فناوری تبدیل این منابع و تولید محتواهای قابل فهم برای عموم وظیفه جدی دارند.
حجت‌الاسلام حاجی‌ صادقی تأکید کرد: آرزوی دیرینه ما این است که مدیریت حوزه‌های علمیه برای جانمایی این مباحث در سرفصل‌ درس‌های حوزه‌ها اقدام جدی داشته باشند. این اتفاق زمینه‌ بروز و ظهور جهاد تبیین محسوب می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه