کام خراسان جنوبی همچنان تشنه است

کاهش ۲۶ درصدی بارندگی‌ها

کام خراسان جنوبی همچنان تشنه است

با توجه به کاهش بارندگی‌ها در خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته تاکنون، همچنان بابت وضعیت منابع آبی استان نگرانی وجود دارد.


بارش باران و برف که هفته گذشته استان خراسان‌ جنوبی را فرا گرفت، زمینه خوشحالی شهروندان و به ویژه کشاورزان و دامداران را فراهم کرد. برخی از مردم این تصور را دارند که بارش‌های اخیر توانسته تا حد زیادی خشکسالی سال‌های اخیر را جبران کند اما کارشناسان و صاحبنظران معتقدند وضعیت منابع آبی در خراسان جنوبی مانند یک بدهکار است که ده‌ها قسط او عقب مانده و با یک سامانه بارشی گویی آن فرد تنها یک قسط از ده‌ها قسط بدهکاری خود را داده است.
علیرضا خندان، مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در این زمینه اظهار کرد: میزان بارندگی‌ها در سال زراعی جاری حدود 6/24 میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته ۶۳ درصد و نسبت به بلندمدت ۲۶ درصد کاهش داشته است.
سعید سروری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی هم اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر بیشتر به صورت بارش برف بوده و از این جهت هنوز تأثیر قابل توجهی بر وضعیت سدهای خراسان جنوبی نگذاشته است. وی بیان‌ کرد: این بارندگی‌ها از آن جهت که موجب می‌شود کشاورز ما کمتر از آب چاه استفاده کند به صورت غیرمستقیم بر وضعیت منابع آبی تأثیر می‌گذارد.
سروری یادآور شد: برای بهبود وضعیت سدها بارندگی باید به صورت سیلاب باشد و از این جهت منتظر باران‌های ماه‌های آینده زمستان و همچنین بارش‌های بارانی هستیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه