2 برابر شدن پلمب مراکز مداخله‌گر سلامت در مشهد!

2 برابر شدن پلمب مراکز مداخله‌گر سلامت در مشهد!

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار تعطیلی و پلمب مراکز مداخله‌گر سلامت در مشهد از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از دو برابر افزایش یافته است.


دکتر سید کاظم غفاریان به ایرنا گفت: از ابتدای امسال تاکنون در پی بازدیدهای به عمل آمده از مراکز مداخله‌گر سلامت در مشهد بیش از۱۵۰ مرکز غیرمجاز شناسایی و مهر و موم شدند.
وی بیان کرد: کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دستور مقام قضایی و با همکاری اداره اماکن نسبت به پلمب این مراکز اقدام کردند و تمامی متخلفان برای پیگیری پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
غفاریان ادامه داد: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۷۰ مرکز مداخله‌گر پزشکی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد پلمب شدند.
به گزارش ایرنا، مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مراکز، میزان بازدیدها و پلمب مراکز مداخله‌گر کمتر بود که امسال با کاهش شیوع کرونا و فعالیت دوباره این مراکز و با تشکیل کارگروه مداخله‌گران سلامت این دانشگاه، نظارت‌ها در این زمینه افزایش یافته است.
وی افزود: یکی از سیاست‌های اصلی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، برخورد قاطع با متخلفان و مداخله‌گران پزشکی است و هر گونه اقدام درمانی باید در مراکز معتبر و دارای مجوز انجام شود.
غفاریان با اشاره به اهمیت گزارش‌های مردمی در راستای برخورد با متخلفان و مداخله‌گران تأکید کرد: مردم می‌توانند گزارش‌ها و شکایت‌های خود را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند و یا موارد تخلف را در سامانه جامع نظارت معاونت درمان ثبت کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه