باید بسکتبال ملی را از تهران خارج کنیم

برنامه سرمربی تیم ملی برای جام جهانی

باید بسکتبال ملی را از تهران خارج کنیم

مرحله نخست قرارداد سعید ارمغانی با فدراسیون بسکتبال به عنوان سرمربی تیم ملی به پایان رسیده است.


​​​​​​​براساس توافق اولیه حالا که تیم ملی با هدایت این مربی صاحب سهمیه جام جهانی شده، قرارداد او باید تا این جام تمدید شود اما هنوز در این زمینه نه صحبتی میان طرفین صورت گرفته و نه اقدامی انجام شده است.
سعید ارمغانی با بیان اینکه در مورد تمدید قراردادش هنوز صحبتی با جواد داوری رئیس فدراسیون یا دیگر مسئولان این فدراسیون نداشته، اظهار کرد:
البته من برنامه پیشنهادی برای آماده سازی تیم ملی حاضر کرده‌ام. قرار بود رئیس فدراسیون در نشست هیئت رئیسه گزارشی از تیم ملی ارائه کرده و حتی این برنامه پیشنهادی را هم مطرح کند تا بر اساس آن برای ادامه همکاری نیز تصمیم‌گیری شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده؛ چون نتیجه‌ای به من اعلام نشده است. 
وی به برنامه پیشنهادی خود و مواردی که در قالب آن برای آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال خواستار شده، اشاره کرد و ادامه داد: این‌گونه پیش‌بینی کرده ام که پس از اتمام لیگ برتر، دو هفته بازیکنان استراحت مطلق داشته باشند و سپس اردوی تیم ملی را آغاز کنیم؛ بنابراین زمان آغاز اردو ارتباط مستقیم به زمان پایان لیگ دارد. اگر اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد، لیگ تمام شود، تقریباً از نیمه خرداد وارد اردو می شویم. 
سرمربی تیم ملی بسکتبال با بیان اینکه تیم ملی باید با ترکیبی از اردوهای داخلی و خارجی همراه با دیدارهای تدارکاتی آماده حضور در جام جهانی شود، تصریح کرد: البته تغییر محل اردوهای داخلی مدنظر است. باید بسکتبال ملی را از تهران و ورزشگاه آزادی خارج کنیم؛ این‌گونه که اردوها در شهرهای بسکتبال‌خیز یا شهرهایی که از امکانات خوبی برخوردار هستند، برگزار شود و اگر امکان داشت پس از هر اردو هم یک اعزام برون مرزی داشته باشیم. 
ارمغانی تأکید کرد: به طور مثال اردبیل و تبریز برای تشکیل اردوهای تیم ملی مناسب هستند. آمل و گرگان هم به دلیل بسکتبال‌خیز بودن می توانند محل‌های مناسبی برای اردوهای ملی باشند. این‌گونه مربیان بومی هم می‌توانند با هماهنگی در محل اردو حاضر شوند. این موضوع به توسعه بسکتبال هم کمک می‌کند. 
وی بر ضرورت حضور تیم ملی بسکتبال در تورنمنت‌های بین‌المللی پیش از اعزام به جام جهانی تأکید کرد و به مهر گفت: در برنامه مورد نظر این‌گونه پیش‌بینی شده که پس از اردوهای خارج از تهران یک سفر و حضور در تورنمنت بین‌المللی داشته باشیم. قطعاً تیم‌هایی که سهمیه جهانی گرفته‌اند، در ماه‌های منتهی به این رقابت‌ها برگزارکننده تورنمنت‌های بین‌المللی خواهند بود. باید رایزنی‌های لازم را داشته باشیم تا بتوانیم در تورنمنت‌های آن‌ها شرکت کنیم. 
سرمربی تیم ملی بسکتبال اشاره‌ای به قرعه‌کشی جام جهانی که اردیبهشت ماه انجام می شود، داشت و یادآور شد: قطعاً در گروهی قرار می گیریم که تیم‌هایی از آمریکا، اروپا و آفریقا هم‌گروهمان می‌شوند؛ بنابراین در پیش‌بینی تورنمنت‌هایی که در آن‌ها شرکت می‌کنیم و دیدارهای تدارکاتی که خواهیم داشت، باید به این مسئله توجه کنیم که با حریفانی از این سه قاره دیدار داشته باشیم تا این‌گونه برای دیدار با سبک بسکتبال هر قاره، آمادگی بیشتری داشته باشیم. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه