امارات قرارداد نظامی با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد

امارات قرارداد نظامی با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد


​​​​​​​در ادامه بدبیاری دامنه‌دار بنیامین نتانیاهو، در حالی که ترکش‌های توافق سیاسی میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی خواب را از چشمان نخست‌وزیر صهیونیست ربوده، این بار منابع رسانه‌ای از تصمیم امارات در تعلیق قرارداد خرید سامانه‌های پدافندی از رژیم اسرائیل خبر دادند. شبکه هفت رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: امارات پس از اظهارات «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم درباره ضرورت نابودی شهرک «حواره» و یورش به مسجدالاقصی، این تصمیم را گرفته است. این در حالی است که کمتر از یک ماه پیش، امارات و رژیم صهیونیستی از نخستین شناور نظامی بدون سرنشین ساخت مشترک در چارچوب همکاری شرکت صنایع هوایی این رژیم و گروه «ایدج» امارات رونمایی کردند. 
اما «بنیامین نتانیاهو» که این روزها زیرفشار شدید محافل داخلی و خارجی قرار دارد، درراستای تعدیل اقدام ابوظبی مدعی شد برخلاف آنچه منتشر شده، روابط میان امارات و اسرائیل قدرتمند و باثبات است. 
وی ادامه داد: دلیل استحکام این روابط، توافق‌نامه تجاری میان دو طرف است که در نهایت به گسترش روابط اقتصادی و سیاسی آن‌ها می‌انجامد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی به‌شدت منزوی شده و حتی بیشتر از آن در محاصره شهرک‌نشینان صهیونیست قرار گرفته و صدها هزار نفر علیه طرح دیکتاتوری او تظاهرات می‌کنند. در این میان، اخبار در خصوص احتمال تعلیق قرارداد نظامی میان ابوظبی و تل‌آویو، پس از به تأخیر افتادن سفر نتانیاهو به امارات و مشخص نکردن موعد جدید برای آن، پس از آن منتشر شد که عربستان سعودی درباره از سرگیری روابط با ایران خبر داد. بر این اساس، برخی تحلیلگران این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا امارات درصدد جبران اشتباه نزدیکی به تل‌آویو پس از چرخش برادر بزرگ‌تر به سوی تهران است؟

برچسب ها :
ارسال دیدگاه