رئیس‌جمهور چین هفته آینده به مسکو می‌رود

رئیس‌جمهور چین هفته آینده به مسکو می‌رود


​​​​​​​خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع گزارش داد شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین قصد دارد هفته آینده برای دیدن ولادیمیر پوتین، همتای روس خود به مسکو سفر کند که زودتر از آن است که قبلاً انتظار می‌رفت. همزمان، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع گزارش داد رئیس‌جمهور چین قصد دارد برای نخستین بار از زمان آغاز جنگ اوکراین، احتمالاً پس از سفر به مسکو، با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین نیز گفت‌وگو کند. 
به نوشته این گزارش، برخی منابع گفتند گفت‌وگوهای شی با پوتین و زلنسکی که انتظار می‌رود دومی به صورت مجازی برگزار شود، منعکس‌کننده تلاش پکن برای ایفای نقش فعال‌تر در میانجی‌گری پایان جنگ در اوکراین است. همچنین اعتبار پکن را به عنوان قدرت جهانی میانجی پس از آن که پیشرفت دیپلماتیک غیرمنتظره بین عربستان سعودی و ایران را تسهیل کرد، تقویت خواهد کرد. 
چین به‌تازگی موضع خود در قبال بحران اوکراین را در قالب یک طرح منتشر کرد؛ تلاشی که غرب واکنش مثبتی به آن نداشته است. چین و روسیه در سال‌های اخیر تحت دکترین اتحاد در برابر غرب به هم نزدیک شده‌اند، مسئله‌ای که سبب نگرانی در آمریکا شده و واشنگتن همواره درباره آن هشدار داده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه