تقی‌خانِ «گیلدخت» شباهتی به اربابِ «پس از باران» ندارد

محمود پاک‌نیت:

تقی‌خانِ «گیلدخت» شباهتی به اربابِ «پس از باران» ندارد

محمود پاک‌نیت، بازیگر نقش تقی‌خان می‌گوید نقش خانِ «آتش و باد» کاملاً متفاوت از تقی‌خانِ «گیلدخت» و اربابِ «پس از باران» است.


این بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار ما خاطرنشان می‌کند: من به جز دو سریال «گیلدخت» و «آتش و باد» در «پس از باران» هم نقش خان را بازی کردم ولی گریم‌ها و نقش‌ها اصلاً ربطی به هم ندارند و شبیه هم نیستند.
وی می‌افزاید: تقی‌خان، خزانه‌دار شاه است که از دربار جدا شده، به زادگاه پدری‌اش برگشته و دارد کشاورزی می‌کند. تقی‌خان «گیلدخت» شباهتی به ارباب «پس از باران» ندارد. خانِ «آتش و باد» هم یک آدم متکبر، خودخواه و جاه‌طلب است که به خاطر جاه‌طلبی‌اش هر کاری می‌کند و با خانِ «گیلدخت» زمین تا آسمان فرق  دارد.
پاک‌نیت تأکید می‌کند: تمام تلاش من این بوده که این آدم‌ها شبیه به هم نشوند حالا اسم و شمایل همه آن‌ها، خان باشد. شخصیت هر کدام از این نقش‌ها با هم فرق می‌کند.
او درباره اینکه چرا پرداختن به دوره قاجار این قدر دستمایه تولیدات تصویری قرار گرفته است؟ می‌گوید: اتفاقاتی که در آن دوران رخ داده، خیلی زیاد است. دوره حکومت ناصرالدین شاه 50 سال است و سلسله قاجار، چندین دهه بر این کشور حکومت کردند. اتفاقات عجیبی هم در آن دوران رخ داده و ماجراهای آن دوره، جنبه‌های دراماتیک بالایی دارد.
به گفته وی، وقتی زندگی فتحعلی شاه و آغامحمدخان را بخوانید، مغزتان سوت می‌کشد. 
هنوز به جنایت‌هایی که آغامحمدخان داشته آن طور که باید پرداخته نشده است اینکه همین آدم چه زجرهایی کشیده و چه جرم‌هایی مرتکب شده است. تاریخ مملکت ما اتفاقات عجیبی را در دوران قاجار از سر گذرانده و آینه‌ای برای امروز است.  
گفتنی است «گیلدخت» سریالی ایرانی در ژانر درامِ تاریخی به کارگردانی مجید اسماعیلی، تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و نویسندگی مجید آسودگان است که از سال‌1398 در سکوت خبری تا آبان‌ماه ۱۴۰۰ در گیلان و تهران تصویربرداری شد. این سریال در ۶۰ قسمت تولید شده‌ است.  
سریال «گیلدخت» که از شبکه‌های یک و آی‌فیلم روانه آنتن شد با 3/38 درصد بیننده خالص، در صدر جدول پربیننده‌ترین سریال‌های نیمه دوم اسفند قرار گرفت.  

خبرنگار: زهره کهندل

برچسب ها :
ارسال دیدگاه