درآمد ۳۰ میلیارد تومانی برداشت گیاهان دارویی

خراسان جنوبی

درآمد ۳۰ میلیارد تومانی برداشت گیاهان دارویی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار کرد: طی سال گذشته، برداشت گیاهان دارویی در خراسان جنوبی ۳۰ میلیارد تومان درآمد نصیب بهره‌برداران کرده است.


علیرضا نصرآبادی گفت: آنغوزه شیرین و آویشن گیاهان دارویی خودرو در مراتع استان است که در حدود ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع استان (بیشتر در شهرستان‌های طبس و بشرویه) می‌روید.
به گزارش ایسنا، وی افزود: سال گذشته حدود هزار خانوار بهره‌بردار در استان ۲۰ تن از این گیاهان دارویی برداشت کرده‌اند که درآمدی ۳۰میلیارد تومانی برای آنان داشته است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه طی سال گذشته موردی از برداشت غیرمجاز گیاهان دارویی در استان گزارش نشده است، تصریح کرد: آنغوزه شیرین طبس بهترین آنغوزه‌ای است که در سطح دنیا مطرح است و کیفیتی که این آنغوزه شیرین دارد در هیچ نقطه‌ای از دنیا دیده نمی‌شود.
نصرآبادی ادامه داد: بیشتر گونه‌های گیاهان دارویی استان درآمدزاست و قابلیت توسعه کشت را دارد؛ گیاهانی که عمر کوتاهی دارند و برای استفاده از این ثروت باید اعتبار ویژه اختصاص داد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان ‌جنوبی با بیان اینکه برداشت و بهره‌برداری محصولات فرعی جنگل‌ها و مراتع، گیاهان دارویی و صنعتی از جمله انواع گیاهان دارویی مانند آنغوزه شیرین و آویشن در استان ممنوع است، یادآور شد: رویشگاه اصلی آنغوزه متعلق به شرق کشور بوده و در استان‌های کرمان، اصفهان و یزد نیز رویشگاه‌هایی از این محصول وجود دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه