وقتی آسمان به زمین نزدیک می‌شود

وقتی آسمان به زمین نزدیک می‌شود

به گفته علمای دین، ماه مبارک رمضان به این خاطر مبارک خوانده می‌شود که در آن دروازه‌های رحمت الهی به روی خلق گشوده شده و فرصت برای کسب فضائل اخلاقی و رسیدن به مراتب عالی انسانی بیشتر است.


​​​​​​​به همین دلیل است که رسول خدا(ص) و ائمه معصومین(ع) به روزه‌داران توصیه می‌کنند به کمک دعا، ذکر خدا و تلاوت قرآن به جایگاه معنوی دست یابند. زیارت معصومین(ع) جایگاه ویژه‌ای بین این اعمال دارد. به حمد خدا با وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) این نعمت ویژه نصیب ما شده که در کنار سایر اعمال از فرصت معنوی زیارت ایشان در ماه مبارک رمضان بهره ببریم. امام رضا(ع) واسطه فیض میان ما و پروردگار هستند؛ حیف است در این شرایط معنوی از زیارت این امام مهربان و توسل به ایشان غفلت کنیم. زیارت و دیدار امام در این ماه به شما کمک می‌کند از بهترین روزها و بهترین شب‌ها و بهترین ساعاتی که پیش رو دارید، حداکثر بهره را ببرید.

می‌خواهم برگردم
همه ما در زندگی خطاها و اشتباه‌هایی داشته‌ایم. ماه رمضان فرصت مناسبی برای بازگشت به سمت خداست. 
زیارت امام و واسطه قرار دادن ایشان برای توبه، راه بازگشت را هموارتر کرده و ما را به قبولی توبه امیدوارتر می‌کند.

خداحافظ گناه
براساس گفته رسول خدا(ص) برترین اعمال در ماه رمضان، پرهیز از گناهان است. (امالی صدوق، ص 93، ح 4) زیارت امام معصوم که در تمام عمر از هر زشتی و گناهی دوری کرده، الگوی بسیار خوبی است که به ما کمک می‌کند در این ماه، عزم خود را جزم کنیم و خود را از گناهان دور نگه داریم. 

لذت عبادت
شب‌ها و روزهای ماه رمضان فرصت بسیار خوبی برای تقویت ارتباط و انس با خداست. زیارت امام، این فرصت را در اختیار ما می‌گذارد که از مشغله‌ها فاصله بگیریم و اوقاتی را با آرامش در یک فضای ملکوتی به نیایش و عبادت خدا اختصاص دهیم و پیوند قلبی خود را با خدا محکم‌تر کنیم. 

مهربان‌تر از پیش
در ماه رمضان بر دست‌گیری از نیازمندان و توجه به یتیمان و اطعام روزه‌داران تأکید شده است. زیارت امام و انس گرفتن با سیره و مرام امام که مهربانی و توجه به مردم بوده است، به ما کمک می‌کند به اطرافیان خود توجه بیشتری داشته باشیم و تلاش کنیم مهربان‌تر از پیش باشیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه