افزایش پنج برابری بودجه کشاورزی

افزایش پنج برابری بودجه کشاورزی

نماینده مردم اسفراین، بام و صفی‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۵ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۲ برای حوزه کشاورزی استان مصوب که این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته پنج برابر شد.


امان‌الله حسین‌پور در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: ۱۶۳ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بودجه ۱۴۰۲ برای بخش کشاورزی مصوب شد که ۶۵میلیارد تومان آن سهم خراسان شمالی است.
وی تصریح کرد: بودجه بخش کشاورزی خراسان شمالی در سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان بود که امسال به رقم قابل توجه ۶۵ میلیارد تومان رسیده است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به ظرفیت‌های بخش کشاورزی خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی؛ حدود ۸۲ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در این استان مشغول به فعالیت هستند، این استان بیشترین درصد شاغل در بخش کشاورزی را دارد و سهم این بخش در استان ۱.۱ درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور است و پرواضح است که کشاورزی دارای مزیت نسبی و پیشران اقتصادی استان است.
نماینده مردم شهرستان‌های اسفراین، بام و صفی‌آباد در مجلس شورای اسلامی به دیگر اقدام‌های حوزه انتخاباتی اشاره کرد و افزود: ساماندهی آب این شهرستان در اولویت قرار دارد و در این زمینه ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای علاج‌بخشی سد بیدواز جذب شد و در حال حاضر آبگیری سد اسفراین هیچ مشکلی ندارد.
ساماندهی رودخانه‌های این شهرستان نیز از اولویت‌های دیگر بود که ساخت استخر ذخیره آب روی رودخانه برای آبدهی به روستاهای پایین‌دست در دستور کار قرار دارد و به زودی با تأمین اعتبار ساخت آن نیز آغاز می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه