قهرمانی نتیجه رعایت عدالت و قانون بود

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی پس از ایستادن بر قله آسیا:

قهرمانی نتیجه رعایت عدالت و قانون بود

پس از کنار رفتن محمد بنا بسیاری معتقد بودند تیم ملی کشتی فرنگی بدون بنا توانایی بزرگی کردن در کشتی آسیا و جهان را نخواهد داشت.


سایه بنا روی تیم ملی کشتی فرنگی همیشه سنگینی می‌کرد و او که اعتقادی به چرخه انتخابی تیم ملی نداشت، در بسیاری مواقع با اصرار بر ترکیبی که به آن اعتقاد داشت، راه را برای ظهور و بروز ستاره‌های با انگیزه می‌بست. پس از وی حسن رنگرز برای شروع کار با چالش‌های زیادی از جمله عدم اطمینان جامعه کشتی روبه‌رو بود. او باید از زیر سایه نام بنا خارج می‌شد و البته به ستاره‌های پشت خط مانده اعتماد می‌کرد. رنگرز اما با اعتماد و اعتقاد به چرخه مسابقات انتخابی توانست مزد شجاعت خود را در مسابقات آسیایی بگیرد و تیم ملی را با نتایجی درخشان به سکوی قهرمانی قاره کهن برگرداند. سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی پس از پانزدهمین قهرمانی تیم ملی در آسیا با اشاره به اجرای کامل چرخه انتخابی برای انتخاب نفرات اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا، گفت: ما از همان ابتدا قائل به چرخه انتخابی و رعایت عدالت و قانون در انتخاب نفرات بودیم و در ادامه نیز بر همین اساس عمل خواهیم کرد تا تمامی کشتی‌گیران برای رسیدن به دوبنده تیم ملی انگیزه داشته باشند و انگیزه و توان خود را از دست ندهند. اجرای چرخه انتخابی قطعاً موجب رشد و پیشرفت هر چه بیشتر کشتی فرنگی در تمامی ابعاد خواهد شد و ما خود را ملزم به اجرای کامل آن می‌دانیم. بچه‌ها نمایش خوبی در این رقابت‌ها داشتند و موفق شدیم قزاقستان میزبان را با اقتدار پشت سر بگذاریم و به عنوان نخست آسیا برسیم. قزاق‌ها سال گذشته بالاتر از ایران به عنوان نخست آسیا رسیدند.رنگرز با اشاره به حذف مهدی محسن‌ نژاد، خاطرنشان کرد: انصافاً ۲ امتیاز محسن‌نژاد مقابل حریف قزاق را به اوندادند و سبب شکست ۴ بر ۳ او مقابل کشتی‌گیر میزبان شدند.سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، در پایان گفت: این قهرمانی را به مردم عزیز ایران تقدیم می‌کنم. افتخار می‌کنیم که می‌توانیم با کسب نتایج خوب سبب خوشحالی مردم ایران شویم. امیدوارم در مدتی که در خدمت کشتی فرنگی ایران هستم، بتوانم وظیفه‌ خودم را به بهترین نحو انجام دهم و دینم را به کشتی فرنگی ایران ادا کنم.
گفتنی است در جریان رقابت‌های پنج وزن نخست پویا دادمرز در ۵۵، ایمان محمدی در ۶۳، ناصر علیزاده در ۸۷ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، به مدال طلا رسیدند و امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز به دلیل آسیب‌دیدگی در فینال به میدان نرفت و به مدال نقره رسید.در پنج وزن دوم نیز ایمن طلب و بالی راهی فینال شدند و عباسی و مهمدی نیز به دیدار رده‌بندی راه یافتند. 
تنها مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم بود که با نمایشی دور از انتظار از دور رقابت‌ها کنار رفت.
اما در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی بالی به مدال طلا رسید، سجاد ایمن‌طلب در وزن ۷۲ کیلوگرم نقره گرفت و علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم نیز به مدال برنز رسید. همچنین رضا عباسی در وزن ۶۷ کیلوگرم به عنوان پنجمی رسید و مهدی محسن نژاد نیز در وزن ۶۰ کیلوگرم حذف شد.به این ترتیب در پایان رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در قزاقستان، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با هدایت حسن رنگرز با پنج مدال طلا دو مدال نقره و یک مدال برنز قاطعانه به عنوان قهرمانی آسیا دست یافت.

ورود آزادکاران
تیم ملی کشتی آزاد ایران هم دیروز برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که روزهای ۲۴ و ۲۵ فروردین برگزار می‌شود، وارد آستانه قزاقستان شد.
علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی با حضور در محل اردوی این تیم برای ملی پوشان صحبت کرد و خطاب به آن‌ها گفت: در هر فدراسیونی جرئت نمی‌کردند این کار را انجام دهند، ولی ما این کار را کردیم؛ چرا که اولویت نخست ما المپیک است، پس این فرصت ویژه را از دست ندهید و از آن استفاده کنید.دبیر ادامه داد: مسابقات المپیک و جهانی اولویت اصلی ما هستند و رقابت‌های قهرمانی آسیا و جام جهانی در اولویت‌های سه و چهار ما قرار دارند و جزئی از چرخه انتخابی تیم ملی محسوب می‌شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه