اشتیاق جوانان برای شرکت در مراسم اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است 

تولیت آستان ‌قدس رضوی در جمع معتکفان دهه‌هشتادی در حرم مطهر رضوی:

اشتیاق جوانان برای شرکت در مراسم اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است 

تولیت آستان قدس رضوی همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در جمع دختران دهه هشتادی معتکف در مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر امام رضا(ع) حضور یافت.


به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع دختران دهه هشتادی معتکف در حرم مطهر امام رضا(ع) حضور یافت و در سخنانی به گسترش روزافزون استقبال جوانان از سنت اعتکاف اشاره و عنوان کرد: اشتیاق برای حضور در مراسم اعتکاف از جمله برکات انقلاب اسلامی است، یکی از برکات انقلاب این بود که سنت‌های حسنه نبوی و دینی را احیا کرد.
وی با بیان اینکه از منظر دین اسلام راه کسب فضائل و کمال انسانی برای زنان و مردان یکسان است و هیچ تفاوتی در آن نیست، تصریح کرد: در میان اولیا و صالحان، بانوان بزرگوار و باشرافتی همچون حضرت مریم(س) و حضرت فاطمه زهرا(س) هستند که در راه توحید و اهداف الهی به آنچنان جایگاهی رسیدند که نام آن‌ها برای همیشه بر تارک تاریخ بشر می‌درخشد.
تولیت آستان قدس رضوی اعتکاف در جوار بارگاه ملکوتی امام الرئوف علی بن موسی الرضا(ع) را توفیقی بزرگ خواند و با بیان اینکه امام، پدری دلسوز و مهربان برای امت است، ابراز کرد: شکرگزاری نعمت اعتکاف در جوار حجت خدا آن است که حداکثر استفاده برای خودسازی و بهره‌برداری معنوی از این فرصت روحانی را ببریم و برکات معنوی آن را در زندگی شخصی و اجتماعی خود استمرار بخشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی قرآن را کتاب راهنمای زندگی انسان دانست و ضمن توصیه معتکفان به انس با قرآن، خاطرنشان کرد: کتاب یکی از بهترین ابزارها برای دستیابی انسان به تفکر، علم و تعالی است، نسل جوان باید اهل مطالعه باشد و دانش خود را نسبت به دین افزایش دهد تا بتواند به شکل مطلوب دین را تبلیغ کند؛ جوانان کتاب‌خوانی را جزو ضروریات و اولویت‌های زندگی خود قرار دهند و از کتاب‌های خوب خود را جدا ندانند.
گفتنی است در روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان مراسم اعتکاف رمضانیه با حضور بیش از هزار نوجوان دختر و پسر دهه هشتادی به مدت سه روز در مسجد گوهرشاد حرم امام رضا(ع) در حال برگزاری است.
مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی از 25 فروردین‌ماه میزبان هزار و 20 نوجوان روزه‌دار دهه هشتادی‌ است که در ماه خدا، میهمان خانه امام رئوف(ع) می‌شوند و آخرین شب‌های ماه مبارک رمضان را در این صحن و سرا به سحر می‌رسانند.
اعتکاف ویژه نوجوانان در ماه مبارک رمضان در قالب طرح «بی‌نهایت عاشقی» برگزار و طی آن هزار و 20 نوجوان دختر و پسر دهه هشتادی میهمان امام رضا(ع) می‌شوند. دانش‌آموزان نوجوان شرکت‌کننده در اعتکاف از همراهی مربیان و استادان برجسته و توانمند بهره‌مند می‌شوند تا هر چه بیشتر با ظرفیت‌های معنوی و معرفتی اعتکاف آشنا شوند. علاوه بر زیارت و مناجات‌خوانی، برنامه‌های فرهنگی همچون برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، دورهمی‌های کتاب‌خوانی و حلقه‌های معرفت برای میزبانی از شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف بی‌نهایت عاشقی پیش‌بینی شده است.
مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی از سال 1396 اجرای طرح اعتکاف نوجوانان در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی را آغاز کرده و با توجه به استقبال گسترده از نقاط مختلف کشور، این طرح با نام «بی‌نهایت عاشقی» اکنون در سایر استان‌ها نیز اجرایی شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه