خراسان شمالی نیازمند شهرک انرژی‌های تجدیدپذیر

خراسان شمالی نیازمند شهرک انرژی‌های تجدیدپذیر

دو نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی خواستار ساخت شهرک‌های صنعتی انرژی‌های تجدیدپذیر، دانش‌بنیان و افزایش شهرک‌های عادی صنعتی شدند.


​​​​​​​به گزارش ایسنا، محمد وحیدی و سید محمد پاکمهر در دیدار با علی رسولیان؛ مدیر عامل سازمان شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایران، بر ضرورت حمایت بیشتر از استان خراسان شمالی برای سرعت گرفتن رفع کمبودها تأکید کردند.
محمد وحیدی؛ نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس در این دیدار تأکید کرد: خراسان شمالی در انتهای مسیر خط لوله گاز است و انتظار می‌رود سهمیه مشخصی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک‌های صنعتی استان اختصاص یابد تا تحت تأثیر سایر عوامل از جمله مصرف سایر استان‌ها قرار نگیرد.
وی ادامه داد: شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعلی خراسان شمالی نیازمند توسعه زیرساخت‌ها از قبیل آب، برق و گاز است. همچنین باید به تعداد آن‌ها افزوده شود. سال گذشته رویکرد حمایتی خوبی وجود داشت و اگر این رویکرد یکی دو سال دیگر هم ادامه داشته باشد، آماده سرمایه‌گذاری‌های بیشتر می‌شویم.
سید محمد پاکمهر؛ دیگر نماینده شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس نیز در این دیدار گفت: شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی سنخواست، شوقان، پیش‌قلعه و قاضی بلاتکلیف هستند و انتظار داریم در شورای برنامه‌ریزی تصویب شده و سپس توسط وزارت صمت حمایت شوند.
وی افزود: همچنین ایجاد یک شهرک صنعتی دانش‌بنیان و فناوری مورد نیاز است که می‌تواند در جاده ارکان ساخته شود.
وی تصریح کرد: ایجاد شهرک انرژی‌های تجدیدپذیر نیز با توجه به ظرفیت‌های استان به ویژه در شهرستان گرمه مورد تأکید است.
پاکمهر اظهار کرد: خراسان شمالی دارای ۳۰۰ روز آفتابی است و در صورتی که شرکت شهرک‌های صنعتی ایران حمایت کند، می‌توانیم نخستین شهرک انرژی‌های تجدیدپذیر ایران را داشته باشیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه